Korsett - den lilla extra under klännningen, eller?

Jag kom att tänka på en sak vi diskuterade på jobbet för ett tag sen.
Mest poppade det väl upp i huvudet på mig för att jag helt enkelt använde det vi pratade om.
Korsetter.
Ja det var samtalsämnet vid eftermiddagskaffet den där grå eftermiddagen.
Vi kom att tala om en av tanterna som var mycket fin i sin ungdom, alltid använde korsett för hållningen och för att få kläderna att sitta sådär snyggt.
Alla pratar på som vanligt, och såklart så börjar jag skratta. Och säga för mycket. Som alltid.
Så här lät det ungefär
"Men (hahahaha) jag har ju med korsett, men (hahaha) det är inte för att vara ( hahahah) fin."
Sådär. Smidig som alltid.

Tack och lov var det bara de yngre med öron som tål att höra allt som lyssnade på mig. De gamla hade väl satt eftermiddagskaffet i halsen och bannlyst mig från arbetet för alltid om de hört min ordspya.

Men det är ju ändå relativt konstigt att förr i tiden ansågs korsetten som fin och för att hålla formen under kläderna medan den nu för tiden ska agera som en del av sexlivet, något att piffa upp sig med inför sin partner osv.

Finns det någon nuförtiden som använder korsett för att kläderna ska sitta bättre?
Är jag ensam om att använda korsett för att pigga upp sexlivet med min karl?


Kommentarer
Postat av: sofie

aldrig ens testat en korsett... men är singel, så kanske borde ha satsat på det :)

2007-08-24 @ 10:22:32

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback