Ledig

Det är helt otroligt, jag är ledig i tre dagar nu. Vad ska jag hitta på?
Idag ska jag gosa med katten, åka ner till Maxi och köpa hem lite mat och kanske köpa någon ny film att glo på. Sen ska jag försöka dra mig in till IKEA med, se om jag hittar något nytt att få in i lägenheten.

Igår var det stora dagen för syster. Hon fyllde ju 18. Var där vid 15 och gav henne den största kramen och den bästa presenten ( sminkrådgivning samt make up på Make Up Store). Sen drack vi Asti och åt lite plockmat samt tårta. Kollade på filmer från när vi var små och pratade gamla minnen.
Vid 19 var bordet bokat på Sorello så vi gick ner, tog en cider och inväntade maten. Lövbiff med bea och stekt potatis, mums.

Sen traskade vi hem, hela familjen Lewis, glada och mätta och satte oss vid tvn och inväntade Joel som kom vid lite över nio. Åt lite mer tårta och sen gick jag och min älskade hem till oss. kelade med katten, kikade lite på tv och la oss sen och somnade.

Vaknade imorse av att någon idiot till inge sjöng "He got the whole world in his hands" sisådär hundramiljoner gånger. Great. När både jag och Joel vaknat sa jag att det  var någon unge som sjungit hela morgonen, och då skrattade Joel och sa att han med hört det, och så började ungen sjunga igen. Sjukt.

Nu ska vi nog mysa lite, mannen och jag, innan det blir dags för jobb för hans del.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback