You are the one

Nu har jag varit där. Nu har jag traskat på dess kalla, kala golv och dragit mina händer längs de nytapetserade väggarna. Pillat på lampknappar och kikat ut genom fönster.
Ja, jag prata om föräldrarnas nya hus som de fick tillgång till idag.
Jag måste säga att jag är otroligt glad för deras skull. Äntligen har de fått det som de har sett fram emot i så många år, närhet till centrum, men ändå lite lantligt, grannar ( fler än en!) och ja, ett helt färdigbyggt hus som ingen annan bott i.

Jag kan ju dessutom säga att jag är grymt avundsjuk. Jag vill med ha hus. Men inte nu. Vill  nog bo i en ny lägenhet till, en störra tvåa, gärna med balkong med eftermiddagssol, sovrum som inte gränsar till en psykiskt sjuk jävel och kanske en uteplats så jag kan gå ut med min Hubbe. Men sen vill jag ha hus. Har hittat ett mysigt område i Älmhult med underbart söta hus. Där skulle jag vilja bo. Eller lite mer ut på landet. Jag vill ha en härligt grönskande trädgård med fruktbuskar, stora träd och en uteplats full av klätterväxter, stenplattor och keramikkrukor med vackra blommor i. Åh. När den dagen kommer, då är jag lycklig :)

Har arbetat hårt idag. Hann knappt med allt, hade en bil för lite, ny vårdtagare OCH personalmöte vid halv två. Kom givetvis försent eftersom vi fattades en bil. Men det fick gå.
Har dessutom äntligen pratat med chefen om schemat, och han skulle lösa det. TACK.
Vet fortfarande inte när jag börjar i Älmhult, men jag slutar ju förmodligen den 10 september i Göteryd. Det är ju inte alls långt kvar nu när jag tänker efter.

Igår hade jag och min älskade våran myskväll. Kollade på Rosa Pantern, rätt löjlig, men den fick duga. Vi mös långt in på natten, tror inte jag somnade förrän efter 1, men det var det värt. Vi behövde det. Känner att efter varje slentrian vi hamnar i så går allt upp i stjärnglitter och fanfarer efter en underbar myskväll och håller sig på det stadiet riktigt länge. Min älskade hade till och med skrivit ett brev till mig som låg på bordet nu när jag kom hem. Damn. Jag älskar dig Mannen. You are the one, and there is no regrets at all  ♥

Fick dessutom mail från Erica idag. Mitt ängel som jag tycker så mycket om. Vad vore jag om inte hon kommit in i mitt liv och dragit upp mig från allt elände? ♥

Nu ska jag äta snickersglass som mitt hjärtegull har köpt hem.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback