Julhelgen sammanfattat

OJ, det var inte igår som jag skrev här. Men jag lever. Faktiskt.

Kan ju börja med att sammanfatta min jul.
Den var faktiskt bra iår, då jag fick semester.
Vi började på Julaftonsmorgon med att öppna varsitt paket, jag och Joel.
Jag fick ett par handklovar mer rött ludd på, och Joel fick 3 boxershorts av mig. Han blev glad, jag blev glad. Perfekt.

Vid 12 väntade julmiddag hos familjen Johansson, så det blev lite stress med frisyrfixning och klädval, men vi hann i tid. Stannade där till klockan blev närmare 17.30 sen begav jag mig hem till min kära familj där mer julmat väntade.
Vi åt, pratade lite och sen blev det paketöppning.

Min julklappshög innehöll
- 2 GB minneskort till kameran
- Hörlurar till mp3´n
- Desperate Housewifes säsong 3
- 2 sidennattlinnen, ett svart och ett vinrött
- Pengar
- Ett ljusbeige/rosa läppglans från Lancóme
- 1 chokladask
- Servetter

Efter familjens presentöppning åkte jag och hämtade Joel och så blev det presentöppning där med.
Julklappshögen fylldes då på med
- Ett par örhängen med diamanter formade som små stjärnor
- 1 riskokare
- 1 bock i Halm och en Tomte

Sen åkte jag och Joel hem till oss där vi fortsatte paketöppningen.
Då fylldes min hög på med
- Ett halsband i guld med svarta stenar från Pilgrim
- Ett par örhängen i guld med svarta stenar från Pilgrim.

Sen blev det vin, och vi kollade på en film, för att sedan cykla hem till oss och sova gott.

På Juldagen blev det lite fix med klapparna, sen blev det sola med syster, för att sedan ha förfest hemma hos oss innan utgången.
Förfesten var för jävla rolig, trots att vi inte var så många. Utgången blev desto värre, då vi fick köa i femton år innan vi kom in ( trots förköp) och sen köa femton år till för att hänga in jackorna, så vi gav upp då tillochmed toalettkön var lång som fan. Så vi traskade hem och sov istället.

Onsdagen var jag bakfull som en jävla gnu. Ändå stod jag ut hela kvällen på jobbet, men mina planer på att dra ut på rajraj även denna dag var inte så stora, men jag var snällt fyllechaffis åt Linda, Becca och Björn. Väl hemma mellan körningarna försökte jag sova, men det gick inte då jag mådde så hemskt illa. Fick slutligen krypa i säng vid 02.15 och sen upp 06.20 för att jobba på torsdagen.

Även torsdagen spenderades med att må piss, och fredagen likaså. Härligt.

Fredagen kikade vi på film med F o E. "I Am Legend", så jäkla bra film. Drack lite rödtjut och pratade.

Lördagen bestämde vi tacokväll med Jessika och Mattias, samt få hem nya tvn för Joels del. Den lilla spjuvern hade ju köpt en 42" LCD TV. JÄkligt snygg, så nu har den gamla lunsen till tv fått flytta ner i vårat redan överfulla förråd.

Så vi fick våran tacokväll ändå. Jag och Jessi stog för maten, sen blev det tre filmer, "The Messengers", "Cougar Club" och "Vacancy". Den första, samt den sista filmen var bra, den mittersta somnade jag i, var så sjukt trött ett tag.

Mitt under filmracet så höll några småskitar på att smälla smällare precis på gatan utanför vår lägenhet, F gick ut och skrek på de att han ringt polisen och då stack de direkt, men bara några gator bort för att fortsätta smälla. Så jävla irriterande.

Det blev en lång natt, då vi satt uppe och pratade till 03.30 med Mattias och Jessika, sen kröp vi isäng och sov lääänge idag.
Sen blev det dags för bröllopsinformation, vi ska ju servera imorgon, jag och Joel. Sen ner till solariet en runda med syster, och nu ska jag och Joel snart kika på en film på vår nya, snygga tv :)

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback