Soffläge fredag den 14/12

Vilken hektisk dag det har varit på jobbet idag. Jisses. Anländer i tid ( faktiskt mer än 5 minuter innan jag började ^^) och märker att det är ovanligt tomt vid bordet. Jaha. 2 sjuka. Bara en vikarier insatt, men inte på den som ska dubbelbemanna med mig. Great.
Sen är ju självklart matrundan satt på mig, igen, bara för att jag för en gångs skull inte hade matrundan, utan vanliga middagar, så ska jag såklart även få den härligt supertråkiga matrundan. Samt hinna med en dusch innan dess och ett handel efter matrundan.

Är klar med matrundan vid 12.40, då det alltid lyckas vara tempning av maten när jag är stressad. Och jag är lite fundersam. Hur i helskotta ska man kunna tempa grönsaker som knappt är större än bredden på tempspetsen? Man kan ju inte bara köra ner tempen bland grönsakerna, för de bara glider runt, samt att om man försöker spetsa en stackars morotskub size MINI så går den i fem bitar och ännu mer omöljig att tempa. Så det funderade jag på ett bra tag, till ag snappade upp en blomkålsbit som stadigt höll sig hel så jag kunde tempa den.

Hann in på kontoret för att äta, och som vanligt blir det massa frågor om vårdtagare, visst, information är bra, men när man är stressad som en hare på flykt från att bli uppäten så har man inte riktigt tid att ta in allt. Och varför ska alltid jag drabbas av att skriva ner massa information om vårdtagare som jag inte vet så mycket om, när det sitter andra runt om som har dessa inlagda på sitt schema, som inte ens erbjuder sig att hjälpa mig. Ha. vilken arbetsmoral vissa har. Så jag fixar och donar, skriver ner allt jag vet och så kommer chefen med ett helt papper med uppgifter och säger att dte inte behövdes. Nej men. härligt!

Sen blev det då handel och sen gick jag hem kvart i två då jag inte sett en skymt av någon rast. Var skönt att komma hem i normal tid för en gångs skull. Handlade frimärken, men kassörskan hörde visst fel när jag sa 15, för när jag kom ut till bilen blev jag lite misstänksam, för hur kan 15 frimärken, 1 dosa snus och en trisslott kosta 208 kronor? Nä, det gjorde det inte, för hon hade visst gett mig 30 frimärken, så jag fick snällt masa mig tillbaka och fixa med kvitton osv.

Sen blev det julkortsskrivning och postning av julkorten, inhandlade lite mat och anlände hem i lagom tid till Joels gäster kom hit. Lilleman har ju julfest med jobbet idag och vi hade ju äran att ha förfest. Så drack en öl med pojkarna, spelade lite GH och snackade lite strunt. Typ "hur kommer man vara som gammal? Kommer vi med lyssna på dansband när vi blir äldre? Kommer vi med klä oss omodernt? Eller, kommer vi vara som nu, lyssna på hårdrock/ techno eller vad det nu är man lyssnar på" Haha, mycket spännande.

Jag fick ju självklart äran att städa efter pojkarnas upptåg. Blev en påse med burkar som nu står i köket och ska bäras ut imorgon, för jag orkar inte ikväll. Har ätit en fisksoppa. Snusat lite snus och pratat med mormor som ringde angående mina fotografier som hon gett mig. Hon sa att de gått upp i värde och att om jag nu någon gång skulle behöva pengar så kunde jag ju alltid sälja de. Men nej. Det hade jag inte planerat.

Nu planerar jag soffläge, med en bra bok och sen sova, är ordenligt trött redan nu. Kan vara skönt att somna tidigt för en gångs skull.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback