Helgen, och sooool.

Sol sol sol, så härligt.

Ska först sammanfatta min härliga helg i Helsingborg.
Fredagen.
Anlände vid 16.30 där Johanna mötte upp mig på stationen. Gick till hennes lägenhet och lämnade av väskor och gick sedan och handlade kvällsmat. Lagade jättegoda karrébitar i hemmagjord marinad med klyftpotatis och kall sås. Åt chips och drack lite gjorde vi med. Spelade gitarr/piano/sjöng ( eh, johanna sjöng..)
Vid 22.30 gick vi ner till hamnpaviljongen och tog en cider och pratade.
Var hemma igen vid 00.30, somnade direkt och sov jättegott, rena lyxen att sova på golvet när man får ha två jätte mjuka madrasser.

På lördagen åkte vi in till Väla. Shoppade ett par jättefina skor, svarta med stilettklack, ett svart ribbat linne och en rosa luvtröja med korta ärmar. Träffade på en massa folk som Johanna kände. Mycket trevligt.
Vid 16.30 mötte vi upp Ida på stationen, sedan gick vi hem och bytte om, tog på oss myskläder och begav oss ut på den längsta promenaden i mitt liv. 1½ timme var vi ute och spatserade ( gissa om jag hade träningsvärk på söndagen..) Väl hemma beställde vi pizza och korkade upp. Efter pizzan blev det duschen och jag sprang såklart rätt in i en spik som satt i garderobsdörren så tjejerna fick sig ett gott skratt åt mitt gallskrik och cphopp mitt i hallen. Ajaj så ont det gjorde.
Plattade håret, sminkade mig och drack lite till. Insåg att klockan var rätt mycket, närmare bestämt 23.30 så vi var tvugna att bege oss rätt snabbt ner till stan, så ingen av oss hann bli något fulla.
På väg ner träffade Johanna sitt ex och de blev stående en lång stund. Sen följde en rätt jobbig promenad ner till stan då stackars johanna var helt förstörd av det jobbiga mötet. Många kramar blev det vill jag lova!

VI bestämde oss för Tempel, 23 årsgräns och vi kom ju in allihopa ;) big up!
Började utekvällen med en tequila, satt fint, och sen följde 2 cider. Sen intog vi dansgolvet. Och jäklar vad vi dansade. haha, när de spelade Ass N Titties var det nog bara jag som verkade veta vad det var för låt, jävlar i havet vad jag dansade. INte hört den låten på år, och så spelar de den ute i Helsingborg. Hamnade dock bredvid något äckel till kille där på dansgolvet som givetvis trodde att våran dans var en invit till att han skulle få komma närmare, så helt plötsligt känner jag en hand som sluter sig runt min midja. Får panik, slår bort armen och drar med mig Johanna och Ida därifrån. Hatar när killar tror att de får göra vad som helst, hatar när killar tror att bara för att man råkar dansa bredvid de på dansgolvet så är det ok att lägga in en stöt. Blä, jag kollade inte ens på snubben, inte en enda gång, vet inte ens hur han såg ut och ändå trodde han att jag "flörtade"? IDIOT!
Vi blev dessutom utskällda av en dum brud som skällde på oss att vi tog för mycket plats på dansgolvet och inte kunde dansa hur vi ville, till saken hör den att vi just hittat en plats att stå på, inte börjat dansa än och att HON dansade in i oss. Stört.
Men men, blev en hel del dans, och sen var vi så trötta i benen så vid 02.30 begav vi oss hem.
Packade iordning lite när jag kom hem och försökte somna. Tog tid.

Söndagen vaknade vi vid 11, klädde på oss och stack ner till Espresso House för att äta deras goda scones. MUMMA. Sen satt vi nere vid hamnen och solade i en timme, för att sedan gå hem och packa ihop allt.
15.36 gick tåget hem. Seg resa, men gick fortare än att åka dit, inga långa inväntningar på andra tåg, tack och lov.
På tåget mellan Hässleholm och Älmhult träffade jag på Frida, var ju år sen jag såg henne. Satt med henne och hennes sällskap hela resan hem och väl hemma mötte Joel upp mig på Stationen.

Helgen har verkligen varit perfekt, hoppas jag hinner göra om en till resa till Helsingborg innan Johanna flyttar.

Nu ska jag gå in till Fille lite, se vad de håller på med.
Ska ut och käka glass sen :)

Och dagens bästa är att Joel äntligen har gått med på att jag får skaffa katt. Om allt går rätt nu så får jag förhoppningsvis adopotera Findus, och då blir han min, min, MIN. Min egen kissekatt. Åh, jag vill!

hämtade ut kortet från Hultan nu med. Det fanns en del kort på de små katterna, och Tussan, lilla Tussan ( rip).

See you later/ MLY, kattägare snart kanske?

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback