sjuk

God middag, världen.
Lägesrapport MLY.
Sittande i datorstolen, nyss sjukskrivit mig och min kropp säger blä, mitt huvud gör ont, jag är helt fucking täppt i snoken och halsen är genomtjock. Jag känner mig febrig, men min lidltermometer säger 36,8 ( jag litar inte riktigt på den...) så blir en lugn dag hemma. Har extremt dåligt samvete ( som alltid när jag  blir sjuk och måste sjukskriva mig) men jag känner att jag inte skulle klarat av att jobba idag, klarade knappt av att stappla ur sängen i morse, och försökte verkligen känna efter i varje kroppsdel om någon skulle fungera att arbeta med, men nej.
Bossen var snäll och förstående ändå. Sa till han att jag självklart blev orolig att de inte skulle få in någon till kvällen, men han sa att jag inte skulle oroa mig, att det skulle lösa sig. Att jag alltid ska få så dåligt samvete. Är jag sjuk i huvet eller något? Ja man undrar ju..

Fått mail från mitt hjärta idag. Och jag vill helst av allt vara hos henne nu. Inte sitta här, sjuk, i pissiga älmhult. Utan krama, hjälpa, prata ut. Du och jag mot världen!

Johanna kommer förbi om en stund. Hon ville umgås med snoriga, harkliga MLY. Jag blir glad, för det är inte ofta vi träffas, så trots att jag är sjuk så ska jag försöka vara social. Måste kanske hoppa in i duschen, den här natten har varit svettig. Vaknade dessutom av att det åskade, så har legat tryckt mot Joel hela tiden, är så in i helvetes rädd för åska.

Latert / sjuklingen MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback