Det skadar inte att fråga...

Fick sluta tidigare från jobbet idag. Skönt det. känner att den här dagen, eller förlåt, kvällen har spårat ur nu. inte på grund av jobbet. utan över mig själv, mina känslor och värderingar. förhållande heter boven. sambo, pojkvän, livkamrat om man så vill.
Har bråkat med Joel ikväll. Egentligen är det över en skitsak. att han inte prioriterar mig så fort öl och kompisar kommer in i bilden, lika fort försvinner jag ur. och det gör mig så arg. inte för att han inte får träffa sina kompisar ( oh, nej, jag äger inte honom) men för att han inte kan förstå mig. hur jag känner när jag blir lämnad ensam lördagkväll efter lördagkväll.
Nu låter det som om jag inte har något liv, men innan jag fick vikariatet så jobbade jag praktiskt taget varje helg, antingen låååånga pass, delade dagar eller kvällar. och då orkade jag inte göra något på helgerna. Ibland lyckades man slänga in en fest, bara för att suget var så stort, men jag insåg snabbt att det inte var roligt att gå till jobbet bakis, att jag kunde riskera mitt körkort av att jobba i hemtjänsten dagen efter jag festat,, när det blivit för mkt alkohol. Så jag fick snällt anpassa mina utekvällar till helger då jag jag inte jobbar.

Men åter till problemet. Det var hur som helst sagt att han och holmen skulle hit. gärna för min del,då har jag ju sällskap ikväll, skönt det. men, bara om ni lovar att inte spela ps2. är så trött på att de jämt ska spela, skrika och supa. då ändrade de sig. och nu ska de iväg på annat håll.

Till poängen då. Det skadar inte att fråga om jag hade haft lust att följa med. det är alltid samma visa. "älskling, nu drar jag, hej då", aldrig "älskling, du kanske vill följa med ikväll?"

Så nu blir det en ensamkväll. Men jag är trött och tjurig, så kommer nog lägga mig tidigt, ska ju upp och jobba 8 imorgon. ska glo på någon film och dricka cola och snusa snus. mmm...




Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback