ett brev ångest på posten

Roadtrip. Med Johanna gullunge idag. Ner till Furuboda. en folkhögskola där Johanna skulle göra sångprov samt teoriprov i sång. ah. härlig bilresa ner. lång väntan väl på plats bara. satt med när Johanna sjöng upp. vackert, ah så vackert. som en ängel sjunger hon. Min ängel. Jag önskar verkligen att hon bodde här, så jag kunde umgås mer, och stötta mer nu när du mår dåligt. min vän, jag älskar dig!

Dagen började då jag steg upp vid kvart över 6. klä på mig, käka frukost och sätta upp håret. sen biltur, sång och teoriprov sen Kristianstad. Donken och shopping ( för Johannas del, jag ska ju shoppa imorgon^^) sen glass och sen hem.
Pratade gamla skolminnen på vägen hem. Hon förstod så väl vad jag gått igenom, och hon önskade att jag kunde bryta med allt som gjort mig så illa. det önskar jag med ibland.
Sen pratade vi framtid, och sjuka ungdomshändelser^^

Fick ett brev ångest på posten idag. När jag läste det så grät jag, både för allt jag inte kan göra, och för allt som jag inte vill göra.

"Bäste Emily. Du är en viktig person i XX liv, därför får du den här inbjudan.
Alkolister och narkomaner får ofta hjälp med behandling men även omgivningen drabbas.
... Med anledning av ovanstående bjuds du in till ett anhörigprogram som pågår i 4 dagar. Det är vitkigt att du kan delta alla dagarna då alla dagar hgar olika teman som följer varandra..."

Jag orkar inte. jag orkar inte. jag orkar inte. jag grät när jag läste. grät, grät, grät. och sen kom ångesten. och frågorna. och tankarna. mörkt mörkt. ORKAR inte.
Dåligt samvete och ångest är inget som jag vill få i ett brev hemskickat på posten.
Jag vill inte gå, vill inte ta ledigt 4 dagar från jobbet ( dåligt samvete), jag vill inte höra, jag vill förtränga, jag orkar inte ( ångest)
Jag trodde att allt som jag byggt upp nu under dessa år kunde hålla sig stilla. men jag hade fel.

så fel.

jag är trasig igen.

 
Aktuell med: ångest och dåligt samvete
Senaste impulsköp: mat på donken
Bästa promenad: minns ej.
Äter lyxmiddag på: lyx? råd?
Fikar gärna på: Min balkong
Favoritgata: Elisköp. så underbar och stillsam. fast inte nuförtiden..
Reser helst till: något varmt land
Favvoskor: mina röda pumps
Klädkonto per månad: beror på hur mkt jag tjänar^^
Favoritartikel: ansiktskräm
Älsklingsljud: prasslet av nytvättade påslakan
Senaste upptäckt i Stockholm: Att jag faktiskt hittade på centralstationen^^
Tidning jag gillar: Cosmo
Favvosajt: Blogg, bilddagboken
Här bjuder jag min mamma på middag: Har nog aldrig hänt...
Favoritförort:Elisköp^^
Favoritbutik: Gina Tricot
Bästa lunchställe: Stationen
Mest överskattade affär: Clas Ohlsson
Det dyraste jag köpt: Min bil
Favoritgrönsak: körsbärstomat
Favoritfärg: svart
Favoritdjur: katt
Favoritbil: Peugeot^^ nej, men jag vill ha en svart bmw m3
Världens bästa nu levande regissör: hmm..
Modeförebild: mig själv^^
Motionerar: inte. räknas sex?
Mode jag aldrig vill se igen: byxor med höög midja. så fult
Favoritprodukt på systembolaget: guntrum, äppelvin och aurora
Bästa fyllekäket: Donken
Dansar helst till: techno, rnb och allt annat som svänger
Senast gnolade: idag, vet dock ej på vad
Rockstjärna jag vill träffa: Ville!
Bästa romanen: Finns så många.
Bästa diktsamlingen: -
Favoritprodukt på apoteket: alvedon och kondomer^^
Beställer i baren: cider
Användbar pryl:mobilen ( med kamera) och mp3. datorn
Fulaste färgen på kläder: kräkgult
Bästa förfestmusiken: något röjigt. som alla blir glada av
En bra gå bort-present: något personligt som verkligen passar personen man ska ge den till

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback