Frenektomi?

God afton. jag är rastlös. har kikat på piercings nu. är så sugen på att göra. funderar på näsan, det är fint och jag skulle passa bra i det, men undrar hur uppskattat det är på jobbet? borde ju inte vara en så stor deal egentligen, en liten "plupp" stör väl knappast, men man vet ju aldrig. Sen vill jag ju fortfarande göra i tungan. Om tungan hade varit längre. Den har ju alltid varit ett problem, min härligt förbannade korta tunga. men nu har jag rådfrågat mamma om jag kanske skulle göra en frenektomi ( eller vad det nu hette, där man helt sonika bedövar strängen under tungan och med ett enkelt snitt avlägsnar den från dess ursprungliga plats, för att sedan fästa den längre bak på tungan med några stygn.) Jag sa även att jag funderade på att pierca tungan, det tyckte hon var lite väl, men en frenektomi tyckte hon jag skulle göra.

Tydligen hade de upptäckt redan på BB att jag hade för kort sträng under tungan, men de trodde inte att det skulle bli något problem, men tji fick ni jädra BB-personal. Jag kan inte räcka ut tungan mer än 1 cm, då tar det stopp och så skaver strängen mot tänderna, jag har en bulltunga ;) på grund av att strängen håller ner tungan så blir den tjock, och jag har svårt för att göra läkarkontroller i halsen med en sån där spatel, för tungan tar för stor plats i munnen. Så jag har ju två ypperliga anledningar till att göra det här. Men det kommer nog göra ont efteråt, men det är det nog värt. tänk att kunna äta glassstrut normalt, dvs att kunna slicka i sig glassen utan att behöva köra upp hela glassen i nyllet för att tungan ska kunna nå ut den ynka biten och nå glassen, att kunna slicka sig runt munnen utan att strängen skaver emot, ah, vilka möjligheter jag ser framför mig nu. Om det inte är för dyrt vill säga.
Kära mamma skulle rådfråga hennes tandläkare om de kan göra det där, för jag vill dessutom byta tandläkare, så då kan man ju slå två flugor i en smäll. Nej, nu får jag inte tänka mer på det, då blir jag nervös...

Så vad har jag egentligen gjort sen sist jag skrev? Ingening alls. Kikat lite på tv, fastnade vid datorn och snusat.
Joel borde komma hem snart, sen blir det pizza, fast jag är inte hungrig, jag är aldrig hungrig längre. Men det kanske är bra att börja vänja sig, om jag nu ska kapa strängen så kommer det nog göra ont att äta, så lika bra att lära sig att inte äta så ofta. eller något.

en sliskig kyss/ korttungan MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback