Missöde i köket

Jaha, då var det bevisat. Att jag inte kunde hantera blommor, det visste vi ju redan. Att min matlagning är väldigt begränsad är ju inte heller någon hemlighet. Men att jag inte ens kan koka ur mina linsetuier, det visste jag faktiskt inte.

Slängde i etuiet i katsrullen, satte på plattan och började skriva mail till Erica. efter én stund börjar vattnet koka och jag tänker " inte glömma bort tiden nu, MLY" då ringer telefonen. Filip.
Vi pratar på ett bra tag om bion, om joels presenter om han längtar efter att flytta hem, ja vi pratar banne mig riktigt mycket. Helt plötsligt blir det tyst i köket och jag tänker för mig själv " hade inte jag något på plattan?" det är så stanken når mig. bränd plast. Rusar ut i köket och ser mitt etui ligga söndersmält i botten av kastrullen. det ryker och luktar och ser hemskt ut. Panik. på med fläkten, slita loss etuiet, skrubba rent kastrullen.

Det tog tid. men jag fick väck det mesta, men det luktar fortfarande förjävligt här inne. Så nu måste jag köpa nytt etui, har inga kvar :/
Får skriva en lapp till joel med så han inte undrar vad det är som luktar så konstigt när han kommer hem från jobbet. Tänkte mig något i stil med
"hej älskling, jag är en idiot. jag brände fast etuiet. Don´t hate me :)"

image27


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback