Djuret.

Lilla djuret ligger just nu uppkrupen i famnen, sådär lagom till man ska börja blogga. Har inte heller hjärta att ta ner henne, så får skriva på så bra det går.
Inatt höll hon liv, må jag säga. Elgitarren som står parkerad vid min sida av sängen är en intressant plats, och jag tror hon försökte spela något för oss, då hon klöste över strängarna och fick fram små ljud. Musikkatt :)

Igår skulle lilla djuret dessutom vara med när jag badade. Satt på badkarskanten och vakade över mig. Jag väntade mig nästan att hon skulle hoppa i, men hon fegade ur i sista minuten och sprang och gömde sig.
Idag har hon sovit i garderoben hela dagen, fram till nu, då hon som sagt sover  i mitt knä.

Jobbet har gått bra idag. Jobbigt personalmöte dock, instängt, kvavt och massa skrikiga röster är inget som jag pallar en eftermiddag. Att sedan min optiker blivit sjuk och ställt in min undersökning imorgon gjorde inte saken bättre, men fick en tid på tisdag, så då ska jag och Joel åka upp.

Nu ska jag flytta över katt och mig själv till soffan för att kolla på film.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback