Kärlekens bergochdalbana ( verkligheten är inte alltid vacker)

Lakanet klibbar mot min nakna hud, täcket tynger ner över min späda kropp, kväver mig långsamt,
får mig att hamna i någon slags dvala.
Och där, i dvalans grepp ser jag dig.
Så verklig, så nära så äkta.
Ditt leende, riktat mot mit, menat till mig.
Dina ögon som ser mig, betraktar min utstråkning, som avgudar mig från topp till tå.
Jag kan spegla mig i dina ögons glans, bländas av hur de glittrar mot mig, drukna i dess dova färg. Bottenlös.

Dina läppar  rör sig, du säger något, men jag kan inte höra dig, kan bara se på dig, se dig, rakt in i dig.
Ser hur jag finns där inom dig, i varje tanke, varje andetag, varje hjärtslag och jag vill skrika så hela världen hör att du är min, att du ska vara min och jag ska vara din, att det ska vara vi.
Jag tar sats, fyller mina lungor med luft för en sista kraftansträngning, ett bevis på vår samhörighet,
men i samma sekund som jag ska stöta ut den första luften och forma orden, orden om oss, så slits jag ur dvalan.


Jag öppnar ögonen. Ljuset från fönstret svider till och jag måste blunda några gånger för att vänja ögonen.
Jag ser dig där i ljuset, men du är bara suddiga kontraster.
Din glöd är borta.
Ditt leende är inte mitt längre, din mun är stel, sammanbiten.
Dina ögon undviker mina, du ser mig inte längre, betraktar inte längre min kropp med passion utan fokuserar på något bortom mig.


Ju mer jag fokuserar tycks du bara bli mer och mer diffus och jag kan inte längre se mig själv där i dig.
Jag finns inte kvar i dina tankar, du andas inte mig längre, ditt hjärta arbetar utan mig som drivkraft.
Längs mina kinder rullar små fina tårar, spegelblanka som kristaller färgar de mina kinder i ett svagt skimmer. Jag blundar hårt, vill inte sköljas ut med sorgen som sakta rinner ner för kinderna, vill tillbaka in i dvalan.
I dvalan där ingenting någonsin förändras, där du är min och jag är din.
Där ingenting någonsin kan förstöra det vi har.

MLY  280607


Kommentarer
Postat av: Din Flicka ^^

Men Emily. Vad trögt det går här på bloggen. Hör av mig i kväll. PussE.

2007-10-05 @ 20:18:10

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback