What a night...

Vilken kväll det var igår, inte riktigt på topp, men det dög.
Vi hamnade på förfesten vid 19.30 tiden, kände inte alls många där, men det gick bra ändå. Hamnade i taxin vid 22, och det blev en jobbig resa, då tjejen bredvid mig började spy, stackars Jessika som satt på andra sidan skulle vara hjälpsam och fick det mesta på händerna. Yuck. Hamnade på Granade vid 22.40 tiden ungefär, var hur mycket folk som helst så tog lång tid att komma in.

Väl inne skulle jag hänga in jackorna åt mig och Joel. Då kommer två killar fram och säger "nejmen, hon har ju snus" och lyfter upp min överläpp för att kolla, sedan ropar han dit sin kompis som gör precis samma sak. Vad fanken är det för fel på folk? Inte gör man väl så? Går fram till någon okänd människa och rotar runt i munnen? Nej fy, äckligt.

Vi beger oss sedan upp till dansgolvet, jag, joel och mattias. Där är det smockat med folk, får lite smått panik av så stora folksamlingar. Joel köper dricka till oss i baren och precis när han ska räcka över min cider till mig knuffar någon till Joel så den flyger ut över oss och golvet. Great. Vi går sedan ner, och ut. Möter upp Filip, Tobbe och Emelie. Går sedan in med F o T för att dansa, möter Becca och Björn som med följer med oss upp. Fortfarande skitmycket folk, folk som dessutom inte tar hänsyn. Man blir trampad på fötterna av vassa klackar, spetsad i ryggen av armbågar och diverse andra knuffar. Sånt gör mig arg. Så puttade tillbaka på en av tjejerna som försökte mangla sig fram. Hon vände sig om och såg förbannad ut, vilket jag med gjorde. Tack och lov gick hon vidare. Hade inte velat hamna i slagsmål. Vi försöker dansa lite till, sen kommer en ny tjej och knuffas och håller på, knuffar tillbaka, lite för hårt, så hon trillar omkull på dansgolvet. Mohahaha. Tobbe och jag high 5ade på det, så tuffa är vi ^^.

Sen vet jag inte var tiden tog vägen, gick ut några rundor, och sen helt plötsligt var klockan 01.15 och jag fick ge mig in för att hämta ut jackorna. Joel köpte nattamat åt oss, och sen gick vi till bussen.
Fick vänta i evigheter innan bussen gick, Joel däckade i mitt knä så jag satt där i min ensamhet och skickade konstiga sms. Jag ber faktiskt om ursäkt för dig som jag utsatte för detta. Det var knäppt.

När vi närmar oss Älmhult har smsen blivit riktigt konstiga, Joel fortfarande däckad, så jag och Johan väcker honom. Och så börjar Joel kräkas. Great. Tack och lov hade vi en påse hängande vid sätet, så där satt vi och hjälpte min älskade att kräkas. Mums.

Kom hem, skulle ha det lite mysigt, Joel tände ljus och så helt plötsligt hoppar Hubban upp vid ljusen och skriker och springer därifrån som ett skållat ollon. Den lilla stackaren brände klart sig. Så fick leta rätt på henne och undersöka henne så hon var ok. Det var hon, tack och lov.

SOmnade vid 03.30 och vaknade vid 9 imorse av att jag fick sms. Hade svårt att somna om efter det, då bakissymtomen började smyga sig på, men det gick.
Steg upp vid halv 1, har lagat mat och kollat på tv. Snart kommer pappsen hit och ska se om han kan hjälpa mig med bilen. Sen ska vi hem till mina föräldrar ikväll och äta mat. Ska bli trevligt.

Imorgon är jag nog ledig, om jag inte minns fel. Hade varit skönt.

Nu kom pappa, så vi får väl ta oss en titt på Bettany.

image163

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback