Utan att ta det där lilla extra steget

Bröööl. Jag är som en valross igen. En full sådan. Som bökar sig in mot sitt näste (? eh. ja det lät bra i mitt huvud?)
Vin är bra, i små mängder. I stora mängder kan det bli livsfarligt, det kan ändra på hela ens livssituation, om man råkar ta ett liten steg åt fel håll.
Men ikväll höll jag mig på min egen kant. Jag satt stadigt i min sköna fotölj, slängde upp mina lurviga på fotpallen och njöt av alkoholen som pulserade i mitt blod.
Kände lugnet.
Det där lugnet som inte har funnits i mig på länge.

Jag kunde le, jag kunde tillochmed skratta. Helt obehindrat. Fri. Som en fågel. Så flög mitt skratt över stämbanden och ut ur min mun, över mina rostrosa läppar. Ett ärligt skratt.
Är jag bara ärlig under alkoholens kontroll?
Onej.
Men det blir så mycket lättare att vara jag när jag har alkoholen i mig.
Eller nej, inte lättare, det är fel att säga.
Men jag känner mig lättare, som om det är mer OK att säga saker då.
Och nej, få inte fel uppfattning om mig, jag kan absolut hävda mig i de mest tryckta situationerna om jag så är spiknykter, men ibland är det bara så skönt att sjunka in i den bedövade världen, slippa tänka på morgondagen och bara låta alkoholen ta över utan att ta över helt, inte låta den göra så man tar det där lilla steget för långt.
Att slippa allvaret för en stund. Att bara sjunka in i sin egen lilla värld, då glaset sköljs ner en efter en och man känner sig mer och mer lugn, avslappnad och ( försöker hitta ett bra ord) tillags ( är det ens ett ord? jag tror det..)

Kvällen har hur som haver varit väldigt slapp. Vi kikade på nya Beckfilmen. Den var helt ok, men lite missnöjd över hur den slutade. Nu har F och E gått in till sig, Joel har krypit ner och jag ska snart göra honom sällskap.
Har smsat med mitt hjärta ikväll, hon som alltid förstår mig, hur jag än mår. Hon som alltid finns där, vad jag än säger. Hon är underbar. Det finns ingen som är som henne, och jag tycker det är synd att det är så långt avstånd mellan oss. Hon borde finnas här nu, runt hörnet, så jag kunde kila över när det behövdes, bjuda på starkt kaffe de dagar jag behöver sitta uppe länge och prata ut, sippa vin med när vi ska flamsa över skrattretande saker och laga middag till när jag vill visa min uppskattning över det hon gör för mig. Erica, du är fanimej den underbaraste på denna jord.

Nu kallar sängen på mig, jag börjar bli trött.
Imorgon ska jag och älskade laga mat innan han pyser till jobbet, ska bli mysigt.
Jag älskar den mannen så jäkla mycket. Hur han skickar så söta sms till mig när jag är på jobbet, att han ringer bara för att säga "tack för mig" och hur han ler mot mig när han ser på mig.
Det, kära vänner, är kärlek, och jag är så jäkla tacksam.

Men nej, det slutar inte där. Det är så mycket annat jag är tacksam för.
Joel, Erica, Linda o Böööne, Becca, Sara, Amanda, Johanna, Jessika o Mattias. Tack, för att ni är ni. För allt vi gör och för allt vi kommer göra. Alla galna fester, lugna fikastunder, filmtittande, bakisdagar, promenader, smsande, msnkonversationer osv. Ni är helt jävla fantasiska, ni är en så jäkla stor del av mig.

God natt, sov gott / MLY

image146

Kommentarer
Postat av: Hysterika

Du är fucking fantastic, älskling. Tycker så mycket om dig.


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback