5000

Jag hade femtusen bra tankar inför den här dagen igår kväll när jag la mitt söta huvud på kudden igår, men när jag väcktes av väckarklockan 06.40 så var mitt humör på botten och jag ville faktiskt inget alls.
Sur på stackars Joel var jag, för att han tvingat mig att tvätta på min lediga dag ( ok, ok, han skulle ju med hjälpa till..men ändå) så det fick han allt höra. Vi slängde i de två första tvättarna, vilket jag inte ens har ett minne av, herregud, jag har ett svagt minne av att jag gick ner i tvättstugan, men sen är det liksom svart.

Tvätten blev hur som helst tvättad, av min snälla sambo, då jag somnade om igen, och vaknade 08.30 av att pappa ringde och undrade om jag hade ringt honom. Det är typiskt min kära far som inte lärt sig mobilen, såg att det var ett missat samtal, som jag dessvärre ringde förra veckan. Haha. Mobilhanteringskurs för mamma och pappa vore kanske att föredra?

Hur som helst. Vid 09.30 var jag lagom pigg för att stiga upp. Åt frukost gjorde jag med. Sen tog jag hand om monsterdisken ( ! ), jag lovar, det var så många glas att de inte ens fick plats i diskstället, förstår inte hur det har gått till. Hubban har säkert haft kattfest där de lapat mjölk ur våra glas. Synd bara att den teorin spricker direkt då Hubban inte dricker mjölk, och vi inte har någon mjölk hemma, någonsin. Aja, det var en fin tanke.

Jag och Joel kollade på film innan han skulle till jobbet, Thursday, helt ok film. Sen gick Joel som sagt till jobbet och jag åkte till Maxi för att handla. Toalettpapper, potatis, sill, gardiner och nålar var några av sakerna som hamnade i korgen. Tyvärr behövdes inte nålarna ( var tänkta att provisoriskt användas för att lägga upp gardinerna då jag varken äger symaskiner eller kunskap för att använda en symaskin) så nu får jag väl göra något annat med mina 150 synålar. Vodoo? Spetsa fjärilar och hänga upp på en tavla? Ja alternativ finns ju iaf.

Jag lovade Joel att städa lägenheten som kompensation för att jag lackade ur över tvätten, och hittils har jag bara dammsugit nästan hela lägenheten. Får nog ta tag i det där innan han kommer hem.

Nu återstår det bara två dagar på jobbet, den operation. Hjälp.

/ MLY

image250

Ibland blir man helt enkelt... galen...

Kommentarer
Postat av: Meli

Hej hej hade vägarna för bi..
Allt bra med dig?

hoppas du får en super trevlig lördag..
kolla gärna in min nystartat blogg med mycket händelse på g...
Design av egna kläder som jag oxå syr + säljer.
Kramiiissssss M


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback