"Det här händer visst män med..."

I onsdags fick jag det bekräftat att grillmisslyckande även händer män. Vi var hemma hos Micke och skulle grilla och det tog sig inte riktigt. En halv flaska tändvätska och en aning flåsande senare kunde vi dock grilla. Och supa. Och sen traskade jag och darling inom lekparken på vägen hem och lekte. Det var riktigt kul!

Min lediga fredag fick jag dock spendera på jobbet, blev inringd klockan halv 8 och befann mig på jobbet halvt sönderslagen då jag ännu en gång lyckats trilla av cykelhelvetet. Självklart fick jag ju cykla även på jobbet då det inte fanns en bil till mig, "Emily, kan du cykla?" stod det på en lapp när jag kom in på kontoret, jag kände det nästan som ett hån då jag en minut tidigare druttat av cykeln. Hur kunde de veta det? Fast jag tror ju de menade om det var ok om jag cyklade till mina vårdtagare, men varför fråga när det inte ens fanns någon bil kvar...

Efter arbetet åkte jag med söta Johanna och hennes syster till Växjö för att spendera lite pengar. Kom hem med 2 t-shirts, 1 kortärmad kofta modell kort och en svart trekantsbikini-överdel.

Fredagkvällen spenderade jag i soffan, för att sedan bli telefonterrad och kallad för diverse fula ord. Att folk aldrig lär sig. "Du behöver inte förlåta mig", bra, för det planerar jag inte att göra heller. Det finns gränser för hur mycket skit man kan ta, och du passerade den gränsen för länge sedan.

Lördagen bjöd på jobb, för att sedan powernappa och bege sig till Mattias för att grilla. underbart gott, men här brast min lycka över att även män misslyckas vid grillen, för Mattias verkar vara kung på grill.
Vid 20.30 befann vi oss i Kristianstad för att kika på Batman - The Dark Knight. Så jävla bra film. Satt som klistrad i den sköna stolen och glömde till och med äta mitt godis, då är det banne mig en bra film vill jag lova.

Och nu är det söndag och jag har jobbar halva mitt pass idag. Försöker piggna till lite, har ju inte sovit så mycket inatt, så får slänga på lite smink och kamma till håret en aning.

Kvällen bjuder sedan på mys med darling, för att sedan erbjuda en sovmorgon imorgon. Hurra!

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback