Livet i krampaktigt tillstånd.

Jaha. jobbet gick ju bra idag... ända till min mage sade "stopp, nu vill jag inte vara med mer"
Hade precis cyklat ut för att ta kaffeturen när jag fick så ont i magen att jag inte kunde stå upp. Kom in till nr 1 på kaffeturen, kramp i magen så jag var tvungen att sätta mig ner direkt. Sen ge medicin och försöka prata lite, såklart otroligt pratsam så jag kunde ju inte komma ifrån vidare kvickt. Satt och småpratade samtidigt som magen krampade vidare och jag kallsvettades som en gnu.

efter 15 minuter kom jag därifrån och då var jag så matt i hela kroppen att jag inte visste var jag skulle ta vägen, jo, för när nästa kramp kom visste jag. En toalett hade nog suttit fint. Så tack gode gud att jag var på hemmaplan och bara hade ett par 20 meter hem till min lägenhet. kom inte längre än så.

Efter 25 minuters krampande mage och en kallsvettig kropp fick jag fram mobilen och ringde till jobbet och sa att jag tyvärr inte kunde jobba mer idag. Jag hade tack och lov bara två personer på eftermiddagsturen idag, så de skulle ta den sista åt mig - TACK!

Sen kom ju nästa problem. Jobbmobil samt nycklar var ju hemma hos mig. Hur få tillbaka de till jobbet när jag inte kan lämna toaletten? Tack och lov kunde Joel komma bort och hämta upp sakerna och sedan lämna av de på jobbet. Efter det kunde jag äntligen krypa ner i sängen. Somnade efter ett tag med Hubban bredvid mig och vaknade upp vid 17 - snåret och mådde aningens bättre.

Nu har jag fått i mig lite mat, och det känns bättre. Magen knorrar på, men inga mer hemska kramper iaf. Misstänker att det var maten jag åt idag, den smakade inget vidare faktiskt. Tur är iaf att jag är ledig imorgon, så jag missar ingen arbetsdag, tur det.

Det tråkiga är att jag skulle ju haft min date med Johanna G idag :( nu blir det inget förrän nästa vecka om jag kan då hon är hemma. Synd. Och sen skulle ju Mattias kommit hem till oss ikväll och druckit lite öl, blir inget av det heller, och nu är Joel hos Filip & Emelie, och dit kunde jag ju inte följa med. Så jag är hemma själv med hubban. Rätt skönt iofs, får kolla på det jag vill på tv, kan lägga mig när jag vill och bre ut mig i sängen - gett!

Imorgon ska jag försöka träffa Johanna T iaf. Om jag mår bra imorgon vill säga. Men jag hoppas att en natts god sömn och mycket vatten ska ställa iordning vätskebalansen igen. KÄnner mig lite yr nu faktiskt.

Nä, äter till soffan och kurera mig.


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback