På vågen, på shoppingtur, på joggingtur, på...

För 19 år sedan fick jag en lillasyster. 19 hela år sedan. Mamma påstod att jag var en gladare unge innan Amanda ploppade ut, men det har jag svårt att tro. Hon är ju allt bra söt, min lilla, lillasyster ;)

Vi har haft en underbart mysig dag i Växjö tillsammans, och nu har vi lite kalas hemma i huset.
Dricker vin och kollar på teve med hela familjen samt Tesse och David.

Syster fick en superfin digitalkamera av mamma och pappa, och av mig och Joel fick hon en väska till kameran, samt nya batterier och en laddare, och ett minneskort. Hon blev så glad, så glad!

Har shoppat loss lite för mycket idag. Smaljeans har jag köpt. I storlek XS, Mah! Det känns bra. Kränga ner sin lilla kropp i XS jeans ( att syster kom i ett par XSS par ska vi inte nämna...) Men jag menar, XS är ju sådana storlekar som alla tunna människor har, inte jag, med min rumpa, midja osv. Men tydligen får jag plats. Hurra.
En svart kofta fick följa med mig hem med, lika så ett par apsnygga ( och apdyra) pumps med smaaaaal klack ( I´m in loooove!). Ja jisses.

Jag har ju börjat springa med. Heja mig! Har satt upp mål nu att jag ska komma i form. Jag ska hålla min nya vikt och få upp konditionen. Tyvärr tjuvvädge jag mig på Oscars våg igår ( Erica, du vet problemet med vågar och att man måste väga sig..) och den sa liksom fel. Den sa inte alls de siffrorna som jag skulle väga utan fel. Jag testade igen och den sa fel igen. Jag deppade lite och vägde mig idag igen. Mamma och pappas våg sa med fel. Den sa inte de där magiska siffrorna som de sa sist. Så nu blir jag faktiskt lite ledsen. Ja. Nu måste jag nog ta av mig alla kläder och väga mig igen, bara för att...

Imorgon ska jag hur som helst jobba. Jag har druckit lite vin nu, så jag borde nog sluta med det, så jag mår bra på jobbet imorgon. Sen efter jobbet ska jag ut och springa, sen köpa hem frukt. Massa frukt. Så jäkla gott. Försöka slå fröken Gråberg en signal med kanske? Om hon är hemma?

Nä,vågen nästa.


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback