Livet i färgskala

...och så var allt bra igen. Tacka fan för det! Ah, nu kan jag andas igen. Skönt, skönt, skönt.
Grät som ett litet barn sisådär 3 ggr innan jobbet idag, bara för all ångest och oro. Joel tröstade så fint och jag fick sitta i hans knä och ha mitt hubud på hans axel och känna hans värme. Det lugnade ner mig. Ända till jag gick därifrån för att duscha, och joel hittade mig i duschen, storgråtande. Men nu gråter jag inte mer. För nu vet jag att allt blir bra igen. Jag törs till och med säga att det kommer bli bättre än innan. hurra!

Har jobbat kväll idag. Först personalmöte på 2 timmar, varav 50 minuter gick åt till fika och se över nya schemat. Sen igång med kvällspasset som gick i en jädra fart. Det är så skönt när kvällarna flyter på sådär bra, när alla tider klaffar och man slipper så mycket dötid emellan. Slippa åka in till grupplokalen varje gång man har tid över, nej tacka vet jag när allt går hand i hand, som ikväll.

Hemma vid lite över 21.30, på med datorn, in med en snus och ringa fröken E. Underbara, rara fröken E. Som man kan prata med om allt. Pratade på i nästan en timme om allt mellan himmel och jord. Inte många som jag klarar prata så länge i telefon med, men med fröken E finns det alltid ämnen att diskutera.

Och nu sitter jag här. Väntar på min man, som borde vara hemma snart. Han har varit iväg och spelat match. Det är roligt att han har tagit upp fotbollen igen. Roligast är när de spelar hemmaplan, och jag och Jessika är på läktaren och hejar på. Fotbollsfruar, som hon brukar kalla oss ;)

Imorgon är det först jobb som står på schemat, sen ska jag träffa Johanna. Var för längesedan jag träffade henne nu. Vi som sågs så ofta ett tag. Och snart flyttar hon till Göteborg. Att alla flyttar känns så trist ( för min skull, inte för deras...) Det kommer bli så tomt här i lilla Ä när både Johanna, och sen Jessika flyttar...

Fredagen bjuder på ledighet. Härligt! Har en date med Johanna T då. Hemma från Motala, så det passar ju perfa att jag är ledig då. Fika lite, uppdatera oss i vad som händer. Härligt.

Partyglad pingla posar ;)

God natt


Kommentarer
Postat av: E

You are my superstar <3 Världens sötaste. Gud vad jag pratade, jag får be om ursäkt! :D Blir lätt så vid vindrickning. Mja, kanske inte efter tre glas bara, vanligtvis ;P


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback