Varför är jag inte rik?

Fortfarande krasslig, hostar som fan. Härligt värre. Hela nätterna består av en enda lång hostattack. Och så håller jag Joel vaken, och så vaknar Hubban. Jobbigt.
Och när jag väl trodde jag skulle få sova ut idag så insåg jag att jag hade bokat tvättid idag. Klockan 7. Smart.
Så nu har jag kört igång den tredje och sista maskinen.

Igår var vi och kollade på marklägenhet. Fick en smärre chock när Joel kom hem och sa " Klä på dig nu, vi ska åka och kolla på en marklägenhet" Så jag slängde på mig kläderna, och frågade " Var?"
Det visade sig att det är de nybyggda marklägenheterna uppe på maskrosen. Och det slutade med att vi kolla på hela 3 stycken. Och de var så fina. Så sjukt jävla fina. Så medan jag stod där och dröminredde så slog tanken mig att vi aldrig kommer ha råd att bo där. Och efter långt beräknande av ekonomin igår så slog det mig ännu mer att vi aldrig kommer ha råd att bo där ( om jag inte blir jävligt rik vill säga, men det lär ju aldrig hända) Så idag beslutade vi att vi inte ska ta och flytta. Inte än iaf.

Så vad gör jag nu då? Gråter en skvätt för att jag är fattig. Eller, rättare sagt att lägenheten var på tok för dyr, och att den kommer hyreshöjas redan nästa år. Och det var ju som svärfar sa " Ni kan ju inte bo bättre än i de lägenheterna, MEN för den hyran så kan ni lika gärna köpa er ett hus" Och det är ju sant. Så vi får väl hoppas att ÄBO hostar fram en marklägenhet som faktiskt ligger i våran prisklass istället.

Nä, nu ska jag hänga upp tvätt, och försöka få bort bilderna av den perfekta lägenheten från min hjärna.
Lättare sagt än gjort...

Kommentarer
Postat av: E

Saknar dig baby!

Postat av: Spiderchick

haha ja pinnkoden var Crazypill =)

2008-12-07 @ 18:10:43
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback