Quiet Storm

Min hals börjar göra ont, min näsa börjar rinna och jag känner mig matt i hela kroppen. Ritkigt härligt.
Jag orkar inte bli sjuk nu, har dock kännt mig krasslig ungefär hela 2008, men inte nuuuu, jag som har planer inför helgen, och en mängd nya ögonskuggor som jag ska testa. Det är ju katastrof om jag blir sjuk. Buhu.

Har haft rätt tråkigt nu ikväll, Joel stack på fotbollsträning så jag rotade fram sminket och gjorde då stycken med mina nya härliga färger  från MAD.

Den första blev i lite lila toner. Denna sminkningen gjorde jag utan någon bas alls, utan la färgerna lite fuktiga istället. Först la jag Plum Dream som bas över ögonlocket, men den blev jag inte så nöjd med, så la istället Black Cherry och sedan Coralee i inre ögonvrån samt lite ut över ögonlocket. Som avslut använde jag Spruce som eyeliner, tycker den är riktigt fin och det blev lite lagom kontrast till de andra färgerna. Längst upp mot ögonbrynen samt på brynbenen la jag en ljus beige/orange skugga från HM.

         

Den andra makeupen fick gå i gröna toner, då jag hade kikat på Sminkans snygga sminkning i grönt och grått.
Men jag tänkte mig något mer mörkt, då jag var sugen på Quiet storm.
Jag började med att lägga Dignity från Face över ögonlocket och upp mot brynet. Sen la jag Cat´s Eye på brynbenet och lite ner mot globlinjen. Därefter la jag Spruce från globlinjen och ner till fransraden. Sedan tog jag Quiet Storm, en underbar svart skugga med stänk av silverglitter i, jag la den först längs fransraden för att sedan lägga den i ett svagt vi i yttre ögonvrån. 7300 användes som highlighter. Som avslut la jag även Quiet storm som eyeliner, dock inte så markant, mer som en lite gnistrande färg över fransarna. Svart kajal lades även. Samt mascara från Lancomé.

 

Nu ska jag laga kvällsmat, krypa ner i soffan och förhoppningsvis somna.

/ MLY

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Snyggt! Båda var snygga men den nedersta allra bäst, tycker jag! Jag gillar hur du använder Spruce, den är en favorit hos mig. Nästan alla gröna är i och för sig favoriter hos mig! Du fick verkligen fram skimret i bilderna också. Riktigt fint!

Hoppas du kryar på dig. Inte kul att bli sjuk. Alla verkar ha varit risiga hela 2008. En trög start på det mya året. men det kanske alltid är så här. Hos mig börjar vår-deppen sätta in. Vill bara sova och läsa deckare och lyssna på musik i ett kravlöst limbo. Men man måse ju upp och jobba...

Tack för länken också! ;-)

Postat av: MLY

Sminkan: Jag får hålla med, jag tycker med om de nedersta bäst, mest för att jag lyckades bättre med färgerna då, jag var inte riktigt medveten om vad jag sysslade med på den översta, bara kladdade mest för att ha något att göra, sen blev jag lite mer seriös på den nedersta ;)

Jag känner med den där vårdeppen. Hur skönt hade det inte varit att begrava sig under täcket med en massa bra böcker och kliva upp sådär lagom till sommarsolen kikar fram?

2008-02-07 @ 22:33:27
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback