Växjöfest

Jahapp. Då var man hemkommen igen. Rätt så skönt måste jag säga, då jag har haft värk i diverse delar av kroppen under det knappa dygn som jag var borta.

Gårdagen började ju bra iaf. Vi körde till Café Olé vid 16 och käkade för att sedan bege oss till Växjö. Anlände vid 17 snåret och det blev till att korka upp direkt. Då hade tyvärr min huvudvärk smugit sig in, som alltid.

Killarna började med att hälla upp en massa små snapsar i hur många glas som helst, för att ställa upp en spelplan och sedan spela något nytt suparspel som Mattias och Fabian hade kommit på. Det såg ju roligt ut, men för mig som inte kan snapsa så var det ännu roligare. Jag fick ju se alla andra bli fulla, må illa av äckliga snapsar på tysk lågbudgetsprit och dessutom se chocken när vissa snapsar innehöll vatten, dock en bra idé, man ska ju varva med varannan vatten ^^.

Efter ett tag anlände det faktiskt en jäkla massa folk till festen, vi lekte lite suparlekar och helt plötsligt mådde jag piss. inte för att jag var full, det bara kändes oerhört konstigt i huvudet. Så jag bosatte mig på balkongen, drack 1½ liter vatten och sen mådde jag jäkligt bra igen. Så då kunde festen fortsätta med dans i vardagsrummet, lite ölspill på golvet och lite mer vattendrickande tills det blev dags för utgång. Det var här allt gick snett.

Vi kommer fram till Ladan ( jag tror det hette så iaf), där det är megalång kö. Men vi är positiva och intalar oss att vi kommer in, men efter ett tag säger vakterna att det är fullt och det är "en ut, en in" som gäller. Men vi är fortfarande positiva och står snällt kvar. Då börjar folk bakom oss bli hetsiga, de trycker på, knuffas och tränger sig före. Fabian försöker försvara sig då han tappar sin öl, böjer sig ner och hämtar ölen och när han kommer upp så får han ett slag rätt i ansiktet och så bryter det ut ett jäkla bråk. Jag som inte riktigt såg, utan trodde det var Joel som blev slagen blir fly förbannad, går fram till killen som slog och skällde ut han efter noter, men han var så jävla snobbig och bara ignorerade mig, så jag tog tag i hans arm och då blev han sur för att jag "drog i hans dyra jacka"... Gick därifrån och fick reda på att det inte var Joel som blivit slagen, men Fabian var arg som ett bi så vi fick hålla tillbaka honom. Sen blir det kaos i kön. Alla knuffas, staketen välter och Henke, Joel och Simon trillar, vi får upp Simon och Joel, men stackars Henke ligger kvar, när ytterliggare två personer trillar, rätt över stackars Henkes huvud. Vi får tillslut upp han, omtöcnkad, sönderskrapar och med två stora bulor i pannan.

Vi går ur kön och i just det ögonblicket anländer två polisbilar. Alla vill gå hem, utom F som pratar med killen som slog honom, och H som pratar med polisen. Helt plötsligt kommer en ambulans med och då får vi nog. Jag, Joel och Mattias åker in till stan, äter på Donken och åker hem igen. Vi möter upp F som lugnat sig och går till lägenheten.
Tyvärr kom vi inte längre än så, då både Simon, Janni och Henke ( som redan var i lägenheten) hade somnat och ingen ville svara när vi ringde, så vi stod där utanför en låst port och började planera om vi skulle sova på en bänk eller i bilen. Tack och lov blev vi insläppta av en so bodde i en annan lägenhet.

Blev dock inte mycket sömn ändå, för när jag väl var trött så spelade Joel och Mattias musik, och när de väl somnat så var jag pigg och låg vaken till klockan var över 05 på morgonen, sen somnade jag tack och lov.

Jag undrar varför alla fester ska se ut såhär? Varför lär man sig aldrig att hemmafesterna oftast är bäst och att man ska skita i utgången, för det är då det går utför?

Hur som helst så mår jag rätt så prima idag, trots lite sömn. Skönt att vakna upp och inte vara bakfull iaf. Det gör mycket.

Nu väntar jag på att Joel ska komma hem så vi kan sätta på en film och mysa.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback