Ljuslyktor i fokus

I min lilla snuspanik så rotade jag fram 400D´n och tog några kort. Lite knepigt att fota inomhus då jag fortfarande inte har något stativ, men det gick relativt bra. Försöket ju lära mig den manuella delen igen, det var ju på tok för längesedan jag fotade manuellt, automatiska inställningar är ju så smidiga, men tjusningen finns ju inte riktigt där. Så jag gav mig på lite manuellt, av med blixten och fram med en lampa som enda ljuskälla, upp med ett svart skynke som bakgrund och stödde mig på fönsterbrädan/elementet för att hålla kameran stilla.




image211


image212

På den understa vände jag helt enkelt på steken och lät ljuskällan vara längst bak i bilden, tycker det blev en sjuhelsikes kontrast, kanske lite för skarpt, men kom ihåg gott folk, jag håller fortfarande på att lära upp mina kunskaper igen. Jag tycker det blev rätt coolt ändå.

/ MLY

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hejsan sötnos! Hoppas allt är bra med dig. Såg precis att du länkat till min blogg, kan du plocka väck länken? Mitt syfte med min blogg är egentligen inte att folk ska kunna läsa den =)

Pusspuss!
Rebecca

2008-01-30 @ 18:44:15

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback