MLY, mästerkocken?

God kväll! Huvudvärken är på topp, mitt humör har varit kasst, men jag försöker härda ut.
Har handlat hem god mat som jag strax ska börja tillaga, så fort ugnen blir varm vill säga.
På menyn står klyftpotatis, fläskkarré och kall sås samt wokgrönsaker.
Har idag gjort en egen marinad till köttet, hoppas vekrligen den blev god, men den luktade himmelskt gott, så håll tummarna för mig nu :)

Öppnade min flaska med rosévinet som jag köpte, men fy tusan så äckligt det var, jag kände inte alls några av smakerna som var beskrivna på etiketten, men jag ska göra ett fjortisförsök imorgon och blanda med sprite, det brukar göra äckligt vin lite mer drickbart.

Pratar med syster på MSN, jag har fått ny tatueringstid nu, 19 mars istället för 23 maj, SKÖNT. Ska bara kontrollera att mönstret ser bra ut, men det gör det nog. Jag har dessutom bestämt mig för att inte köra på allt, utan bara på Emily, det blir nog för blaffigt annars, och det vill jag inte ha.

Var var jag nu? Jo just det. Ikväll ska jag kolla på Girl Interrupted, en av mina favoritfilmer. Till filmen ska mitt vita vin avnjutas, verkligen finvin som jag bytte med Linda ^^ Haha, NOT, men det är drickbart, och har jag tur så försvinner kanske min huvudvärk? Orka knapra alvedon hela tiden, nej nej.

Har även skrivit ännu en lista på nya skuggor som ska beställas. Tänkte göra detta imorgon, men först måste jag gå igenom utgifter osv, är ju ändå 10 dar till lönen, och fortfarande någon räkning som ligger här obetald. Illa.

Nu är ugnen varm, så på återseende!
/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback