"Det här händer då aldrig män..."

Helt plötsligt blev det söndag, och om cirka 1½ timme är min Joel hemma igen. Som jag har längtat efter den här dagen. Har varit så tomt utan honom, men jag har haft fullt upp hela veckan så det har gått bra.

Fredagen bjöd på grillfest hemma hos mig. Som först började i massa tjabb och krångel. Som sen fortsatte i att våran grill var felproducerad och enbart hade två hål för benen, inte tre, så där satt vi, jag, Sara och Mia och skakade på huvudet och undrade hur grillfesten skulle bli. Tack och lov har vi ju en grill på gården, i cement. Där hade nog ingen grillat på ett tag för det växte lite gräs och andra gröna saker däri.
Att vi sedan knappt fick fyr på grillen den här gången heller kanske vi inte ska skryta med direkt. Och att vi knappt fick till någon glöd.
Det slutade med att jag och Sara fick sitta vid grillen och blåsa för kung och fosterland för att skapa lite glöd medan vi surt muttrade "Det här händer då aldrig män..."

Maten blev tack och lov klar tillslut och sedan anlände Lina i lagom tid till vi huggit in på maten. Satt ute i kvällssolen och njöt och drack vin för att sedan gå in och spela Sing Star, Guitar Hero och Buzz. Det var en mycket trevlig kväll, tack så hemskt mycket tjejer!

Lördagen var hot, hot, hot så jag och Lina bestämde oss för att dra ner till Bökhult och sola. Där premiärbadade jag dessutom för detta året. Heja mig!
Vid 3 var jag hemma igen, diskade och duschade och gjorde mig iordning för kvällen.
Vid 19.3o ringer Mia och säger att de kommer och hämtar mig om en kvart. En kvart som senare blev till 1 timme och lite mer. Så där satt jag, på en bänk i solen och hade riktigt jäkla tråkigt. Vid 21 anländer vi till Thomas, och alla är så trötta, inget vidare drag med andra ord. Vid midnatt åker vi hem.

Och nu är det som sagt söndag och jag har spenderat dagen i Bökhult med syster och fick sedan fint sällskap av söta Johanna. Badat, solat och snackat. Nu återstår det att städa lägenheten och duscha innan Joel kommer hem.

Som jag längtar efter dig Darling! ♥

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback