Midsommarfirandet - 08

Nu har midsommar passerat även det här året och jag tänkte försöka slänga ihop min sammanfattning om den här helt galna helgen...

Torsdag:
Jag jobbar från 11 - 21.30, för att sedan hasta mig hem, möta upp J som ska låna Desperate Housewifes av mig, kela lite med Malte för att sedan fort som attan slänga ner resten av packningen när J har gått. Joel, Amanda och Mattias kommer hit vid lite över halv, vi slänger in allt i bilen och kör för att hämta upp Oggy ( som faktiskt är klar, trots att han tjurade för att vi inte lät han se klart fotbollsmatchen...)
Inser att jag glömt ta med mig extra linser och vi får åka hem till oss igen.
Sen bär det av till Hemmeslöv.
Landar på Donken vid 23 snåret och sedan i stugan vid 23.30 ungefär. Slänger in allt i våran lilla friggebod och ställer sedan upp ett gäng stolar och tar fram filtar och öppnar ölen/ cidern. Den första semestercidern är fan alltid godast!
Somnar vid 01 tätt omslingrad med Joel i en liten 80-säng.

Fredag, Midsommarafton:
Vi vaknar alla ruggigt tidigt, vid 8-snåret närmare bestämt. Funderar på om vi ska somna om eller inte, men svaret blir nej då Mattias pappa Håkan kommer framrusandes med gräsklipparen över hela gräsmattan. På något lustigt vis somnar vi dock alla om och vaknar vid 10.30. Vi stiger upp, gör oss iordning och åker sedan in till Båstad för att göra den stora shoppingen samt köpa biljett till kvällens utgång - Pepes Bodega.
Vid biljettköpet stannar vi och tar en glass, sitter vid hamnen och ser på båtarna.

När biljettköpet väl ska ske så blir det såklart problem då Amanda inte är 20. Vi pratar länge och väl med killen som säljer biljetter ( som för övrigt var en riktigt Brat..) och han kommer efter lång stund och lite hot från våran sida ( att vi inte kommer komma någon av oss om inte A får komma in, att vi är ett sällskap på 11 pers och det vore ju synd om de förlorar så många kunder) så går han med på att lösa det hela genom att sätta upp Amanda på gästlistan.
Med biljetterna i högsta hugg åker vi hem, slänger in mat och dryck i kylen och sätter oss i solen. Grabbarna och jag spelar boll och sedan korkas första ölen upp. Vid 16 tänds grillen och då har även Härder, MJ, Andrej och Henke kommit.
Vi grillar och äter gott.
Sedan har nog stora delar av gänget monstruösa minnesluckor. Vid 20.30 har Joel däckat och Amanda är full som en kastrull, för att inte tala om resten av oss. Vi väcker Joel, som däckar igen, och igen och igen. Sen helt plötsligt är taxin där och ingen vill sätta sig i taxin. När jag kommer i står redan taxametern på 80 spänn och vi är ynka 4 pers i taxin. Jag går ut till killarna som vägrar gå i taxin. Då helt plötsligt ser vi alla hur taxin kör. Panik. Amanda är ju i taxin. Ringer Amanda som får hoppa ur och som dessutom får punga ut 106 kr för att ha åkt 20 meter i taxin. Joel blir arg för att jag tjatar och puttar omkull mig vilket resulterar i att vi börjar slåss, det slutar med att Andrej får gå emellan och dra mig därifrån.

Sedan blir det ett jäkla liv då det kommer massa folk från grannstugorna som mer än gärna gottar sig i våran otur. De ger Amanda pengar för att hon fått betala taxin ( vilket iofs var snällt) men sen vägrade de gå.
Joel hittar jag i sängen, däckad igen. Jag är fortfarande arg på han och skickar ett argt sms att vi inte längre är ihop. Sedan bestämmer sig jag, Mattias och Amanda för att dra in till Båstad och försöka ha kul ändå, trots kaoset. Vi hämtar cyklarna, men sen tar det stopp för alla de envisa grannarna sitter kvar. Mattias och Amanda cyklar i förväg och jag ber grannarna att gå. Då börjar de skälla på mig att jag är otacksam, att jag är ett jävla schizo osv, de hade ju varit så snälla och gett mig pengar för taxin och så ber jag de dra. Jag försöker förklara att det var min syster, men de tror mig inte och ropar fula ord efter mig medan jag cyklar bort i den mörka natten.

Kommer dock inte så långt. Amanda trillar av cykeln, inte en gång, utan 4 gånger och jag och Mattias skrattar halvt ihjäl oss. Sedan kommer Amanda väl upp på cykeln igen och då blir Mattias så chockad att han själv cyklar och välter. Efter en evighetslång cykeltur närmar vi oss äntligen och kör upp på hamnen, och då fastnar såklart min väska i cykelhjulet och jag försöker sparka bort den, vilket var dumt, för jag halkar av pedalen, slår i knät i den, sätter mig rätt på cykelramen och slår i ryggen i sadeln, och allt detta som cykeln susar förbi en fullsatt uteservering som förvånat utbrister " OH" "AJ" "Jävlar" för varje gång jag slår i något på cykeln. Men jag trillar iaf inte!

Väl framme på Pepes kommer vi såklart inte in. Amanda står inte med på gästlistan, och vi går besviket därifrån. Amanda fick tack och lov sina pengar tillbaka. Vi köper fyllemat och cyklar sedan hem istället.
Somnar nästan så fort jag kommit hem.

Lördag, midsommardagen:
Vaknar av att jag har ont i hela kroppen. Ryggen värker, benet värker, huvudet värker. Joel vaknar och är ledsen för det som hänt och vi blir sams igen. Joel mår dåligt, springer ut för att spy och halkar i en monsterspya som någon lagt precis utan för friggeboden.
Gänget är rätt sletna på lördagen, de flesta åker hem redan på dagen, så det blir bara jag, Joel, Mattias och Henke som är kvar.

Vi spelar lite boll, lagar lite mat och dricker lite gott medan vi kollar på fotboll med Mattias föräldrar. Smöken kommer förbi, jättetrevligt att träffa han igen.
Vid midnatt kommer våran taxi och vi åker in till Pepes.
Där har vi riktigt kul. Dansar och dricker och skrattar åt Joel som är riktigt på gång. Han varken däckade, blev utslängd eller hamnade i bråk. hurra!

Vi äter fyllemat när Pepes stänger och fångar sedan en taxi hem. Är hemma vid 03.30 och somnar som en gris även den här natten.

Söndag:
Vaknar 13.30 och stiger upp för att sedan åka in till Båstad igen och äta pizza. Sedan bär det av hem till stugan för att packa alla våra saker och vi åker sedan hem.
Är hemma vid 18 och sedan är killarna här på kvällen och kollar på fotboll.

Det har varit en riktigt händelserik helg, som har varit extremt rolig, om man bortser från bråket då... Men annars var allt kanon och jag tror faktiskt inte helgen kunde blivit bättre. Tack så mycket för att jag än en gång fick fira midsommar med ett så härligt gäng!



Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback