500 gram

Igår blev jag faktiskt lycklig, jag fick ett litet paket på posten. En Eye Shadowsealant var vad jag hade beställt, och enbart det då jag fick panik, och inte kunde bestämma mig, och dels för att jag dagen innan la in en beställning på 13 ögonskuggor från Fyrinnae, så tänkte jag "Inga mer ögonskuggor nu" och sså blev det ju icke. Men jag fick ju en sample med en härlig lilaaktig färg som heter Valentine, ingen som jag dock hittade i MAD´s sortiement, men det ska bli spännande att prova, det blir nog det jag ska göra idag, jag är ju trots allt ledig.

Det gick bra att jobba igår, men jag var så trött när jag kom hem. Jag och Joel började kolla på True Romance, och jag somnade nästan direkt. Heja! Vid 00.30 kom Joel ut till soffan och praktiskt taget slet upp mig och sa att jag skulle gå och lägga mig i sängen. Tyvärr hade linserna torkat fast i ögonen, så jag fick gnugga väck de, vilket resulterade i att mina ögon rann konstant, och en massa sömn i ögonen idag.

Sedan i lördags har jag nog kränkt ett halvt kilo Engelsk konfekt. Jag älskar verkligen sådant godis. I lördags, när Joel hade lite fest här så satt jag med påsen i högsta hugg och erbjöd Sasse med Pungen att smaka. Han tackade snällt nej. Sen frågade han "men du äter väl inte sådant?" och jag höll stolt upp påsen och smekte den och sa "Jo, jag är ju engelsk, jag måste ju nästan äta sådana då" Och då brast han i skratt och menade på att han hade syftat på katten som hade haft huvudet nästan nertryckt i påsen medans jag demonstrerade min kärlek för dessa underbara godisar. Så konstigt det kan bli.

Idag är jag sugen på att gå på IKEA, typ köpa tavlor och massa småkrafs och bara piffa upp lägenheten. Kanske att jag gör det? Får se. Jag ska iaf sortera tvätt som ska tvättas imorgon, tömma kattlådan och rensa upp här hemma, så varför inte ta ett besök till IKEA och hitta något nytt och hemtrevligt? Va?

När jag ändå talade om ögonskuggor innan så såg jag att två av mina skuggor jag beställt från Fyrinnae har försvunnit ur sortimentet. Det kändes ju lite sådär, då man redan betalat och grejjor. Kanske är de bara tillfälligt slut? Det var ju de två mest härliga färgerna med, Feeling Dizzy och Kitten In Heels. Bara smaka på namnen, visst låter det härligt? En riktigt klart, gnistrande blå färg och en chockrosa med massa glitter, det var ju de jag ville ha mest!

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback