Blod, svett och tårar.

Kära bloggen.
Idag är jag lite vresig. Jag har haft mitt första stora bråk med mina linser, och det resulterade i blod, svett och tårar. Eller, ja svett och tårar iaf.

Jag hatar när det fastnar sådana där små dammkorn, små trådliknande saker och annat gojs på linserna, hur mycket man än sköljer så försvinner det inte alltid, och idag var en sådan dag. Jag tog in och tog ut linsen säkert 4 gånger och inget hände. Jag studerade linsen noggrant under starkt ljus, men såg inget.

Tillslut tog jag ett djärvt beslut. Jag slängde linsjäveln och satte i en ny.

Det funkade.

Så nu kan jag ju faktiskt gå till jobbet idag, jag var lite osäker där ett tag...

Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

En annan spännande linshemskhet är att sova lite för länge med endagslinser. Kommer med avsmak ihåg den gången jag somnade under nån av Hanibal-rullarna & vaknade upp i soffan & bah undrade vad det var för jävla naken lirare i en djungel. Sedan kom 2 blondiner & sög av liraren så jag antog att jag somnat ifrån filmen & rakt in i nattporren. Stegade iväg till badrummet, mina linsögon var blodröda. Lyckades relativt enkelt få ut den ena. Den andra ville inte lika enkelt & jag lyckades få ut HALVA & den andra delen trivdes bra där i ögat. Stod där i typ 30 minuter & började slutligen grina. Ja till sist fick jag ut skiten iaf.



Linser är fan inte det enklaste..

Postat av: MLY

Skinhead Barbiedoll: Ja, usch ja, somna med linser är för jävligt, det händer rätt ofta det med. Och ibland när jag vaknar så tror jag liksom att min syn har blivit normal, bara för att jag ser så bra, sen slänger jag på mig glasögonen och inser att jag inte ser något alls. Sen börjar det härliga rotandet i ögonen.

2008-05-21 @ 21:55:56
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback