Kylfläktshelvete

Snyft! Igår skulle jag testa köra bil för första gången på 3 veckor. Hade bränt en skitbra skiva och begav mig ut. Det gick bra att köra, men det stramade rätt så bra när jag skulle backa och var tvungen att vända på huvudet.
Körde lite och sen skulle jag hämta upp Joel på jobbet.
"Du, nu blinkade det till något angående motorn på displayen"
Fan jävla shit. Stoplampan börjar blinka helt galet och jag stannar. På nolltid har temperaturen gått upp på MAX.
Motorn kyls inte och MLY blir mycket ledsen.
Så där blev vi stående på IKEA´s parkering med en överhettat motor. Kanon.

Mamma och pappa fick komma och hämta oss, sen hämtade jag hem bilen 2 timmar senare, då hade temperaturen gått ner till 70 grader. Men på den lilla sträckan från IKEA och hem till oss rusade temperaturen upp till 90 grader innan jag ens kommit iväg från parkeringen.

Nu är det så att kylfläkten inte slår till alls, så jad hade tur som inte brände topplocket iaf. Men fan jag är så jävla förbannad. När jag köpte bilen fick jag höra av min mekaniker att han hade för sig att min bil hade fel på kylfläkten då han jag köpte bilen av med hade samma mekaniker. Vi ringer upp och kollar, men nej, det var absolut inget fel på kylfläkten. BULLSHIT!

Så nu blir det verkstan på måndag. Min stackars, stackars bil, och min stackars, stackars plånbok. SNYFT!

image255

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback