I bakfyllans tecken.

Fy tusan vilken helg det blev. Och man mår ju faktiskt precis som man förtjänar...
Igår stod det kalas på schemat, fira Joel, Filip, Anette och Simon ( eller var det Robin?). Det var mycket trevligt iaf, och Emelie och jag betsämde att vi skulle dra ut sen på kvällen. Så med en aning för mycket vin i kroppen och på tok för lite mat i magen cyklade vi hem till mitt och korkade upp ännu mer vin. Och bjöd in Kary och Hannah, för att sedan välkomna Johanna.

Vi spelade singstar, jädrar vad vi är bra. Hmm ;) Och sedan fick jag i uppdrag att sminka alla tjejerna. Jätteroligt. Haha. Fick sådan fyllehicka när jag höll på med sminkeriet, så jag fick ju ursäkta mig hela tiden med orden " jag loooovar, jag är INTE full, HICK!" och då blev mitt sminkoffer orolig ^^ men resultatet blev ju bra.

Helt plötsligt flög tiden iväg, och vi var tvugna att jäkta bort till SpeakEasy. Där blev det på tok för mycket dricka på för tok för lite tid, för att samtidigt catcha upp med massa gamla vänner, och en del riktigt roliga typer som jag inte sett sedan jag var fem äpplen hög. Haha. "Nejmen, du är ju Palle och Ylvas dotter" Ja, där ser man, vissa kommer ihåg en trots att man inte sett de på säkert 15 år.

Efterfesten skulle ju självklart hållas hemma hos oss, och jag fick snällt åka på Tobbes rygg hela vägen hem - tack så mycket! Värmde en massa bullens och sen tog alkoholen ut sin rätt. Johanna och jag "somnade" i sängen och jag skaffade även en ny kompis - toalettstolen, mycket trevligt möte...
Vaknade vid 9 imorse och insåg att Johanna fortfarande var kvar, hon som skulle sova hos sin mormor inatt, så det blev lite hastigt avsked med huvudvärk och ögongnuggande.

Sedan har dagen gått i bakfyllans tecken, men nu börjar det bli bättre. Jag lovar, jag ska aldrig mer dricka så mycket, och absolut äta mer mat innan jag festar nästa gång. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Tecee

Tusen tack för efterfesten med tillhörande korv och öl! Utan den nattmaten hade jag nog mått ännu värre än vad jag gör idag :)

Hälsa Joel och tacka också!


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback