I bara mässingen

God morgon höll jag på att inleda det här med, och det gjorde jag ju visst med. Men fasen, känns som det fortfarande är morgon. Allt har gått så fort idag.
Vaknar tiidigt av att E har skickat sms att lilla hunden Ronja är hemkommen igen. Tur det, inte roligt när de lurviga liven ränner iväg sådär.
Vid 10 vaknar jag till på riktigt, och då ringer Joels mamma och säger att hon vill komma över och fika lite.

Slö som jag är ligger jag kvar i sängen och läser, till Joel ropar " nu kommer morsan", panik, slänger mig in i badrummet i samma stund som dörrklockan ringer, borstar tänder, tvättar av mig och klär på mig. Sedan fikar vi sockerbullar och kaffe ( läs: te för min del) Pratar lite om resan, det är ju faktiskt mindre än 2 månader kvar nu, ska bli så underbart. Sedan pratar vi lite allmänt och sedan åker Anette ( joels mamma) vidare. Då ger vi oss på lilla hubban och försöker ge henne sina mediciner, som hon såklart vägrar ta. Men tillslut så lyckas vi.

Sedan ringer Jessika och undrar om jag vill med och kolla på fotboll, och det vill jag ju, så blir panikdusch, snabbsminkning och påklädning varvat med msnkonversation med fröken Gråberg, alltid lika lovely, även om livet går i gråskala. Men nu verkar det ju ljusna lite iaf, tack och lov!

Kollar på matchen, DIF/PIF vinner och ska nu kvala upp till division 4 ( eh, pratar jag fotboll i min blogg???), sen gick jag på en promenad på 5 km. När jag nästan närmar mig svängen där man viker av till 5km så kommer det en man ut ur skogen, han ser konstigt på mig, går en bra bit framför mig, men vänder sig om stup i ett och glor på mig. Blir såklart nervös och ber till högre makter att han inte ska ta 5 km precis som jag, för det är så mycket dunklare och längre från civilisationen där. Såklart tar han med den sträckan. Och vänder sig om kollar. Så jag börjar springa, springer förbi honom och kommer en bit då jajg inser att min snusdosa har trillat ur fickan. Svär tyst för mig själv och vänder tillbaka för att leta efter den. Och då kommer mannen gående med min snusdosa i handen. Jag tackarm och springer sedan vidare, trots att jag redan är trött och helt anfådd, men jeesuz, den mannen gav mig kalla kårar.

Nu har jag ätit gröt, kelat med Hubban och kikat på 4 avsnitt av vänner. Har precis öppnat en öl och inväntar kvällen som kommer spenderas ensam, SNYFT, men men, kanske ska göra något, typ rensa i garderoben eller liknande. Får se vad jag kommer på, brukar ju komma på bra saker med lite alkohol i blodet. heheheh...

Inatt vaknade jag förresten av en sådan där panikkänsla. Längesedan jag gjorde det nu. Vaknar, tror att jag sover med någon annan än Joel och inser att jag sover i bara mässingen. Går upp, klär på mig och lägger mig sedan för att sova igen Det är rätt skrämmande att vakna sådär. Kanske borde införskaffa något att sova i?


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback