Fryser

om 40 minuter går jag på mitt andra pass på jobbet för den här dagen. Är inte på topp måste jag säga.
Igår var en jobbig dag, även om den först bjöd på en underbar förmiddagspromenad hand i hand med min älskade Joel. Men när magen sen började göra sig påmind, så orkade jag inte mer. Jag önskar så att jag visste vad det är som är fel med mig, hade jag bara vetat det så hade jag antagligen mått mkt bättre. Och kanske kunde läkarna då ge mig behandling, medicin, hjälp, så att jag faktiskt kan komma tillbaka till ett normalt liv.

Spenderade eftermiddagen hemma hos F & E. Drack några öl i kvällssolen och grillade sedan. Det var mycket mysigt, men sen smög sig ångesten över att jag skulle jobba på, så jag trampade hem på cykeln rätt tidigt.
Vaknar vid 4 och inser att det är tänt i hallen. Tänt? Jag som släckte lyset när jag gick och la mig. Traskar försiktigt upp och går in i köket där jag finner joel med huvudet vilande mot bordskanten, nästan rätt i sin sopptallrik. Får liv i Joel och hjälper honom i säng. Stackars sötnos hade ingen aning om att han "somnat" vid köksbordet inatt, utan när han ringde imorse så trodde han att han hade lagt sig i sängen. Kunde faktiskt inte hålla mig för skratt när jag fick avslöja att så inte riktigt var fallet.

Idag fryser jag, ända in i benen fryser jag. Övervägde att ha långkalsonger på mig under jeansen, men insåg att det skulle ju bli varmt idag. Nu börjar jag få ont i halsen med, så vi får väl se om det är någon trevlig influensa som har smygit på mig.

Nu får jag väl göra mig iordning om jag ska bli klar till jobbet.

Kommentarer
Postat av: E

Skrattar gott åt Joels bravader

Postat av: Skinhead Barbiedoll

Trots sjuka var det rätt så mysigt väder när jag rörde mig ute igår.. & jag hade inte ens långkalsipper =)

2009-04-05 @ 08:36:14
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback