Lugn och ro

Helgen som varit har faktiskt varit den första på över en månad som har inneburit lugn och ro, och kvalitetstid. Ända sedan vi flyttade ihop, och ett bra tag innan dess med så var kalendern fullbokad till max med saker som skulle göras, saker som skulle fixas, vänner som skulle träffas, ja ni vet hur lätt man bokar upp sig. Och så glömmer man liksom bort att det faktiskt kan behövas en lugn dag eller två ibland.

Så i helgen så hade vi en riktig Fredrik och Emily- helg. F gick av jobbet tidigt på fredagen, och jag var ledig. Vi pysslade med kablarna till tvn ( äntligen färdigt) och sen åkte vi ner till gymmet. gymmade en timme med S & J, sen hem och duscha och packa, och sedan begav vi oss till diö för wii-spelande, mat och lite vin. Mycket trevligt!
På lördagen åkte jag och Fredrik in till Växjö och spenderade lite pengar. Jag har ärligt inte shoppat något till mig själv på jag vet inte hur länge. Så det kändes nästan konstigt att prova kläder igen. Kom hem med ett par nya löpskor, träningsbyxor och sportbh ( längtar efter att få börja springa igen, måste ladda mp3n och önska bort lite halka först bara!) Kom även hem med 2 par byxor och 2 vita skjortor. Fick en sådan enorm längtan efter vår, därav bara kläder i ljusa material :)
Lördagkvällen blev en romantisk liten historia med vin och räkor, och sedan ostbricka. Och duktig som jag är så somnade jag i soffan innan klockan slog 22. Men mysigt hade vi det iaf.
Söndagen vaknade vi upp utvilade och pigga och var ute på morgonpromenad, för att sedan åka till gymmet och träna skiten ur oss ( älskar motivationen jag har nu, och jag är lyckligt lottad som har en så underbar pojkvän som stöttar och peppar för att få mig att få saker gjort. Tack F, du är bäst!) och sedan blev det ännu en promenad på 1,5 timmar när vi kom hem. Sedan blev det film och mys resten av söndagkvällen.

Så otroligt skönt med sådana helger. Och så otroligt skönt att ha någon att spendera sina helger med, någon som man har så fruktanssvärt roligt med. Vi kom fram till det i helgen, vi har ju aldrig någonsin haft en enda tråkig dag tillsammans. Inte ens när allt har varit kaos och upp- och ner, nej inte ens då, vi hittar alltid små vägar att ta, där vi alltid har kul.

Idag är min sista dag på min långledighet, så jag tänkte kliva ur morgonrocken snart och åka ner till maxi, tänkte köpa en sån där träningsboll, är verkligen toksugen på att träna.

Sköt om er!

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback