Uppsala

Allt gick så fort...

Nu har helgen passerat. och den har varit bra. känns konstigt att vara tillbaka i verkligheten igen. men men, sånt är livet. ska sammanfatta min härliga resa..

Torsdag klockan 13.01 begav sig tåget mot uppsala. resan gick bra, inga konstigheter. jättetrött när jag kommer fram. mormor och morfar möter mig på stationen och sen får jag mat. tyvärr har min mage totalvägrat denna helgen. knappt fått i mig någon mat alls :/. vid åttasnåret så ringer Petter och vi bestämmer oss för en heldag på fredagen. Somnar tidigt i soffan..

Fredag, vaknar jättetidigt. borde ha förtsått att man inte kan sova länge hos pensionärer, de vaknar ju så grymt tidigt. går upp coh duschar och kämpar i mig ett knäckebröd, magen strejkar fortfarande och jag har huvudvärk till tusen. Mormor och jag åker ner till stan vid 10 och traskar runt där i 2 timmar. Vid 12 träffar jag Petter på torget. Så roligt att träffa honom igen. Vi strosar runt på stan, sen blir det glass vid fyrisån, och sen drar vi hem till honom. Ligger och solar på gården. pratar gamla minnen. "Du vet väl att det var du som förförde mig?" oj, jag trodde verkligen inte det var jag som påbörjade våran romans. men så var det visst :P haha. sen spelade vi basket ( på vårat eget vis) och jag sög totalt. skulle ju trixa lite snyggt, kasta medan jag blundade, och satte den :P wohej!!! sen skulle vi på vernisage hos Petters mamma Eva. jättefina bilder, vin och prat. sen drog vi till en Grekisk restaurang och käkade. var gott, men magen sa nej, så blev inte så mkt käk. blev däremot något glas vin. konstigt att sånt alltid går ner?? Sen traskade vi hemåt och mötte någon polare till petter. han såg lite filurig ut när han såg oss, och önskade oss ett lycka till ( sagt med glimten i ögat...) hmm. vi gick hem till Petter och kollade på fear and loathing in las vegas, fast vi pratade igenom halva filmen, så vi satte på Borat istället. mycket skratt. sen vid 10 begav jag mig hem till mormor, trött och slö. somnade på soffan, sov bra.

Lördag vaknar jag tidigt ännu en gång. vi åker ut till högarna, det är kallt, så vi stannar inte så länge. Sen åker vi och kollar på domkyrkan, och sen på Evas vernisage igen. sen går jag och mormor på stan och så fikar vi på ett mysigt café. Vi äter kvällsmat och sen kommer Petter och hämtar mig. Vi kollar på Mr. bean på semester ( hahaha, ME LOVE! typisk mlyhumor) och sen The last king of scotland. mkt trevlig kväll. sen visar Petter bilder från sina resa och sen blir det dags att skjutsa hem mig. Vi säger adjö och jag kryper ner och somnar som en stock även denna natten.

Söndag, vaknar tidigt igen!!! hopplöst. Äter frukost, sen åker vi ner till slottet. köper biljett till sthlm och lite färdkost. sen hem och äta middag, packa och sen bär det av hemmåt vid 17.20. var hemma i Älmhult vid 21. joel mötte mig på stationen, och sen drog vi hem och umgicks med Mattias, Jessi och Aron. lite myspys och sen sov.

Möttes av en så rolig syn när jag kom hem i söndags. på bordet låt en orange hårfön och en knallgrön hårborste. i badkaret låg ett balsam som inte var mitt.. "Joel??, varför ligger det tjejsaker här??" då sticker Aron ut huvudet och säger "Eh.. det är mattias hårfön.. jag var tvungen att låna den..." kan ju tillägga att Aron har mkt längre hår än mig :P haha.

På vägen hem ekade Brustna hjärtans höst i öronen. vet ej varför, men det framkallade en liten flod av tårar. och jag förstår inte.

Ikväll är vinden stilla
det var så stormigt hela dan.
Bakom Västerbron går solen ner i rött,
det är nästan tyst.

Som ett obehagligt allvar
drar sig hösten in i stan.
Det finns en doft av allt i mörket, kallt och blött,
och nästan tyst.


Ensamma dar, väldiga värld,
orden ekar i hennes röst.
Ingen sömn och inga svar.
Ingenting kvar mer än ett rostigt svärd,
som hugger och vrider sig i ditt bröst.
Vi ses på hjärtats bar,
det här är brustna hjärtans höst.

Här är timmarna av ovisshet
poeternas bensin
här är natten när vi räknar våra stygn
allt gick så fort

Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback