Helgen

Min soliga, härliga, extremt varma helg är snart slut. Jag fäller en liten tår, för jag vill inte jobba 6 dagar nästa vecka, jag vill ligga i solen och glassa, bada och dricka vin. Det är så mycket roligare än att jobba, men hur ofta får man betalt för att sola, bada och dricka vin ( om man inte är superkänd vill säga och kanske gör ett reklamjobb osv)

Fredagen vad faktiskt bra ( sorry Erica, kunde inte med att döda några studenter ^^, men några fick lite mördarblickar, jag hoppas det godtas?) Det var dock snorvarmt när vi stod och väntade på att de skulle springa ut, så varmt att näsan sprang läck och jag fick akut förkylning plus extrema svettningar från både rygg, panna och armhålor ( tur att jag hann preparera med absolut torr, annars hade jag luktat mök precis som resten av alla svettiga människor som vi stod med.). Vi åker hem till Jessikas studentmottagning vid halv 7 och får välkomstdrink och jättegod mat, hemmagjord potatissallad med kallskuret till. SÅ in i bombens gott. Till det blev det snaps ( aquavit) och vin. Blev rätt så påverkad efter bara 2 glas vin, vilket är extremt illa, men då hade man ju inte ätit något på hela dagen. Vid halv elva åker vi in till silverdalen och väl på plats ska jag göra ett snyggt toalettbesök i en skogsdunge och får panik och drar upp en stor reva i mina leggings. SNYGGT MLY. Efter det missödet så går vi in för att dansa, måste visa leg och blir lite tjurig för detta, det är ju faktiskt 18 års gräns, och en gamling som jag borde ju komma in utan sådana missöden. Men icke! Köper en cider och dansar som bara glada tjejer kan. Maria, Rebecca, Karolina och Lina kommer och vi har jätteroligt tillsammans. Sen letar syster upp mig på dangolvet ( hon kom däremot in utan legvisning och hon är inte ens 18...) och vi dansar till Umbrella och Värsta Schlagern. Folk måste ha trott att vi var galna. Vid o1 så är Joel sådär härligt full så han vill börja bråka med alla och skälla på mig, så jag tar beslutet att ta med honom hem. Får dock gå barfota, högklackat var inte precis lyckat för en vild danskväll  ( varför fattar man aldrig sådant?) Joel blir tjurig och sätter sig på en sten utanför Linda och Björns och protesterar, jag blir trött och går hem. Ringer Joel och ber han komma hem när jag kommit halvvägs hem, då säger han att jag ska komma hem istället. Fattar inte vad han pratar om, men när jag kommer till våran lägenhet så kikar han ut genom köksfönstret och ler. Jahapp, han hade kutat före mig den jäkeln. Somnar gott och sover till solen steker in i sovrummet vid halv 10 på morgonen.

Lördagen börjar med pommes och bea på stationen med Joel, Mattias och Amanda. Sen åker jag, Amanda och möter upp Mattias, Henke och Oskar i bökhult. Tar mitt första dopp och det var inte ens plågsamt. Åker hem vid 4 och käkar, sen kommer det fullt med folk och vi spelar Guitarr Hero hela natten, lätt det bästa och roligaste spelet jag någonson spelat.

Söndag och syster och jag intog badplatsen igen. Var dock för varmt, så åkte hem efter bara 2 timmar i solen. Väl hemma kommer Becca över och så spelar vi gitarr igen. Fasen, alla älskade verkligen det spelet ( bra köp, MLY) Sen blev det fotbollsmatch Älmhult - Rydaborg och Älmhult spöade skiten ur de och vann med 4-1, så jäkla gett. Efter det blev det hem till mamma och pappa för att äta middag och kela med katterna. och nu sitter vi här hemma och lirar gitarr igen :) sicket liv vi har.

Amanda och jag sitter på bryggan och kastar majs och ärtor till ankorna, helt plötsligt ser vi att Joel med kastar något till de
Amanda:
Joel, vad matar du ankorna med?
Joel ( jättestolt): LÄKEROL!

Later/ Gitarrfreaket MLY

Kommentarer
Postat av: Hysterika

Mja, onda blickar räcker för i år.
Hoppas du är redo 2008, darling ;)


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback