ett rostigt svärd?

Jag är så grymt trött idag. Jobbet har gått bra, jag var inte bakfull idag ( jag blir oftast bakfull även fast jag bara druckit 3 glas vin) så det var skönt att stiga upp i morse och må bra, förutom för lite sömn då. Men annars får man väl inte klaga?
Joel däremot var kalas igår. Hittade inte han förrän 20 minuter innan vi skulle gå hem. Då kramar han om mig och säger att jag är den vackraste tjejen på hela jorden. även fast han var full så är han underbar. Men att han alltid ska älta massa gammalt groll.
Och bekännelserna om fredagen och exet gjorde mig rätt sur, men jag orkar inte bråka. jag har gjort så mkt värre. Så mycket värre. Och ibland hemsöker minnena mig. då hemsöker även de mörkare tankarna mig. och då längtar jag hem till min egen gömma. där ångesten får försvinna. inte för alltid, men tillfälligt. och smärta är klart mycket bättre än ångest. det kan jag lätt konstatera. smärta är övergående. men smärtan och tomheten inuti då? hur länge ska det finnas kvar? och vad är det som är så jädrans tomt? varför är jag så tom?

"ett rostigt svärd som hugger och vrider sig i ditt bröst"

Jag borde städa nu. här ser ut som fan. Jag borde sova med. men sover jag nu, sover jag inte inatt. jag känner det på mig. och då blir det ännu värre imorgon. Blä.

Jag borde äta med. Jag äter på tok för dåligt. dagens intag av "mat" har varit ett knäckebröd och en smörgås med ett ägg till. wohej. jag känner inte hunger längre. men jag känner hur kroppen inte orkar. men mat intresserar inte på samma sätt som innan. jag vill, men min mage säger nej. den knyter sig. jag hatar "magkatarr" som min kära doktor sa att jag hade. jag hatar att inte kunna äta. jag hatar att jämt ha ont. att jämt må dåligt. jag vill ha en bra dag. utan magont. och kunna äta 3 normala mål mat om dagen. jag minns inte ens när jag gjorde det sist...

Jag fick ett så förbaskat sug på avokado idag. så det har jag köpt. ska göra en röra med kräftstjärtar och ha ovanpå. hoppas magen godtar det..

Fick mail från mitt hjärta, Erica, idag. Älskade vän. Jag önskar jag kunde hjälpa dig att må bättre. Hade jag fått en önskan nu skulle jag få din ångest att försvinna, du ska må bra!
Och älskade vän, livet är värt att leva även om det går upp och ner ibland!


Later, fuckers!






Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback