Well, this is just a typical MLY moment...

God helg, kära bloggen.

Idag har jag arbetat. Det gick, trots att mitt söta face somnade in på kudden inatt vid klockan 02 och att klockan sedan ringde klockan 06.10. Men med 9 minuters snooze och 3 minuters tänkande så var jag uppe. Påsarna under ögonen var dock inte att leka med, men hey, mina vårdtagare tror att det är för att jag sliter så hårt, jobbar så mycket, som jag ser så trött ut, bra det, så de inte börjar misstänka att jag sysslar med andra aktiviteter, såsom galen sängkammarbrottning mitt i natten osv. Eh.

Jag har hunnit glassa på torget med grabbarna idag. Glassa, alltså, äta glass. Och steka armarna i solen. Jävlar vad hett det var, det brände på rätt så bra den där timmen man satt där.

Nu har jag hunnit se en film, och såklart även göra en sån där typsik "Åh, MLY!" grej.

Jag hade bunkrat upp mig på balkongen. Kuddar, bok, snus och vatten. Läste i godan ro medan snuset gjorde sitt. Sen när snusen var färdig så tog jag som vanligt ut den och slängde den över balkongräcket. Vad som var så konstigt i det hela var att jag hörde när snusen landade. Ett ljudligt floppande och en sekund senare stod jag lutad över balkongräcket för att se vad som hade hänt. Och ja, där låg min snus. På ett biltak. På bilen som står precis under våran balkong.

Till saken hör att vi bor på en ganska trafikerad gatan. Mainstreet som vi brukar kalla det, här i mitt distrikt. Och inte nog med det. Rätt över gatan ligger det ännu fler lägenheter. Så alla ser ju allt här. Men jag satte genast min plan i verket. Jag började fläkta med armarna från balkongen, i hopp om att snusen skulle blåsa av, men hallå? Jag bor för fan på andra våningen, en mussla hade kunnat räkna ut att det inte skulle funka. Så jag fick ta till plan nummer två.

Jag spejade över balkongräcket, inga människor i rörelse, inga bilar på vägen. Bra. Så jag sprang ut, snabbt som katten. Styrde stegen mot den stackars vandaliserade bilen och stannade till. Ett ljud. Två killar kikar ner på mig från en balkong. Jag får lite smått panik och går vidare till J´s bil. Sen traskar jag runt hela lägenhetsraddan och smyger in igen.
Plan två rätt i stöpet.

Plan tre bestod i en ny smart strategi. Jag skulle smyga ut när det blir mörkt för att avlägsna min snus. Så helt plötsligt i mitt tänkande så ringer J. Bra, tänkte jag, då kan ju han säga om han vet vem som äger bilen. Och jo, det visste han. Det är killen som alltid kör iväg på kvällarna. PÅ KVÄLLARNA! När det är mörkt!
Plan tre rätt ner i soptunnan.

Så nu förlitar jag mig blint på plan fyra, fem eller sex..

Fyra: Att en fågel ska tro att snusen är en insekt, och förhoppningsvis plocka väck den från bilen.

Fem: Att det ska komma en stor vindpust precis vid bilen och blåsa iväg snusen.

Sex: Att ägaren helt enkelt inte ser snusen på taket.

Kommentarer
Postat av: Professorn

Hahahaha, du är så härlig :D


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback