Tänk positivt!

Äntligen har även den här arbetsveckan nått sitt slut. PUH! Känns att det har varit en lång vecka, eller veckor, då jag jobbade 4 dagar i streck, ledig en dag och nu jobbat 5 helt och totalt fullspäckade dagar. Men kul har det varit.

I tisdags var jag på hälsoinspiratörsutbildning, och det var minst sagt intressant och faktiskt väldigt lärorikt. Det togs upp mycket av hur tankens kraft inte bara påverkar oss själva, utan andra i sin omgivning - och det fick mig att inse att jag måste börja mota bort mina egna negativa tankar för att faktiskt kunna utföra ett bättre arbete, samt skapa en bättre stämning runt omkring mig. Som människa äger jag ju faktiskt mina egna tankar, ingen annan kan ändra mina tankar, OCH jag bestämmer själv vad jag tänker. Kan man då bli lycklig av att tänka lyckliga tankar? Ärligt talat så är det ju inte så lätt att bara tänka "nu är jag lycklig!" och så är man det, men helt klart är det ett steg i rätt riktning, för du mår ju faktiskt bättre av att tänka positivt än att tänka negativt. Det är något som jag helt klart ska börja fokusera på mer än att dra runt på mitt lass med negativa tankar.

Nu väntar en 4 dagar lång ledighet, och det ska bli helt underbart.
Imorgon sätter jag min röv i frisörstolen och skaffar mig lite nytt liv i håret. Färga och klippa håret, guuud som det behövs!
Sen blir det pyssla och dona i lägenheten, och sedan se om någon av mina sötnosar vill dricka vin med mig.




Kommentarer
Postat av: JohannaT

Jag vill dricka vin med dig!!! Kanske i jul!! ;) Puss&Kram!

Postat av: ♥ Din E

Jag vill inte dricka vin med dig. Men vi kan gosa iaf ^^

2009-12-04 @ 17:03:01
URL: http://www.baramellandigochmig.blogspot.com

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback