Beslut: nedlagt ärende.

Fick efter några månaders väntan äntligen beslutet från HSAN. Tyvärr var det ju inte särskilt positivt då ärendet läggs ner pga bristande bevis och att det inte uppfyller kraven för anmälan. Det är synd att det ska vara så förbannat svårt att få igenom en anmälan. Att det ska till att krävas så enormt mycket tid och engagemang, och för att inte tala om kunniga människor som kan hjälpa en ( inget som jag hade i mitt fall, har inte direkt så mycket slantar i plånkan att jag kan skaffa ett juridiskt ombud som hjälper mig).

Man läser ju nästan dagligen om fall där läkare och annan personal blir anmäld för felbehandling osv av patienter. Och säkerligen så är ju det deras sista utväg att just gå till de stora tidningarna för att få sin röst hörda, för att få ett acceptabelt beslut. Nu menar jag inte på att mitt fall var i sådan grad att jag skulle gå till tidningarna med det, men det är ju fel som har begåtts i vården, och det är så många fel, men som jag inte kan anmäla just på grund ut av att jag saknar identitet på de flesta som har gjort felen.

Jag har fått negativ kritik om att jag anmäler mitt fall till HSAN, där det menas på att det är synd om sköterskorna, att de är så stressade. Jag vet att det är stressigt på lasaretten, jag har själv haft praktik där och stressat runt. MEN, jag anser inte att stress ska kunna försvara det som jag blev utsatt för, absolut inte! De har klara rutiner på ett sjukhus för vad som ska ske vid en utskrivning, och i mitt fall så följdes inte de rutinerna, och därav uppstod felet. Ser sköterskan att jag varken kan gå, stå eller sitta upp, samt att jag är så smärtpåverkad att jag gråter, och dessutom inte kunde äta, ja då anser jag att det är tecken nog för att inte bli utskriven.

Men nu orkar jag helt ärligt inte kämpa mer med den här anmälan, och jag borde kanske ha lyssnat när man fick höra om hur stark psykiskt man behövde vara för att klara det. Men man vill ju så gärna att rätt ska vara rätt. Inte ska man väl behöva hålla käften bara för att man anser att man inte klarar anmäla och vinna?


Kommentarer
Postat av: Din E.

Nej, det är förjävligt. Fan så ledsen jag blir. Att de är stressade är ingenting att skylla på ALLS! Vilka idioter. Nej, det här är helt bisarrt. Jag älskar dig, Emily.


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback