Ett inlägg om sås.

På jobbet i förra veckan utspelade sig återigen en spännande diskussion. Den här gången var det fråga om sås.
Jag hade ( gud förbjude) nämligen tagit med mig en matlåda bestående av isterband, potatis och lingon. MEN INGEN SÅS!

"Ska du verkligen äta det där, utan sås?" frågade någon
"Ja?"
Förstår inte riktigt grejen med sås, förstår inte att man orkar lägga energi på att fråga om jag ska ha sås till min mat? För någon månad sedan var morötter hypen. "Varför äter du morötter till maten, bantar du?" "Nej, jag gillar morötter. Punkt slut!"

Men åter till såsen. Kan någon förklara för mig vad fenomenet är? Ska man ha sås till isterband? Och vad för sås ska det vara isåfall? Räcker det inte med lingon? ( tydligen inte, GUD FÖRBJUDE!)
Jag har aldrig varit någon som kräver sås. Jag anser att en måltid smakar lika bra med sås, som utan, om inte bättre utan då jag allt som oftast blir kass av sås som är gjord på mjölkprodukter.

Att jag sedan lever ihop med en såsoman är ju en annan femma. Joel älskar sås, över allt annat på denna jord. Och jag kan sätta hela min lever på att han skulle kunna bada i sås och sedan äta upp den, bara för att han tycker det är så ljuvligt gott. Men på något vis kompletterar vi varandra rätt bra, för han får alltid välja sås, då jag inte bryr mig, och sen lever vi lyckliga i alla våra dagar. Typ.

Och finns det något som gör mig mer irriterad än frågor om varför jag inte äter sås, är när jag beställer mat och ber om " INGEN SÅS", och så får man in en tallrik med mat som simmar i sås ( det hände ungefär varannan dag när vi var på semester sist)

Men nä, nu ska jag gå och steka bacon och blodkorv. Ska man ha sås till det? Eller får man ta lingonsylt?


Antisåskvinnan och såsmannen. Är det inte kärlek så säg.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskar sås!

Självklar ska man ha brunsås till isterband. OCH lingonsylt. Såsen är ju liksom där för att inte vinterpotatisen ska bli så trist... :)

2010-02-09 @ 22:32:14
Postat av: Din E.

Aaaw. Såklart det är kärlek!

Postat av: Hanna

Har en romantisk TÄVLING i min blogg nu!

Kika gärna in och delta..



Kram

2010-02-10 @ 10:15:17
URL: http://h88.blogg.se/
Postat av: becki

Frågan om sås till blodkorv har aldrig kommit upp, för VEM äter blodkorv egentligen?? ;) Uääääärk

2010-02-10 @ 18:11:52

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback