Dumma löften...

2010 anlände med stormsteg, med en storslagen nyårsmiddag som hette duga. 3-rätters middag, sällskapsspel och nära på att bli raketmat på torget vid 12 slaget ( vissa borde inte ha tillåtelse att skjuta raketer...), för att sedan frysa röven av sig på hemfärden. Men summa summarum så var det en trevlig kväll. Trevlig, men iskall!

Kylan håller i sig, och man vill ju inte direkt sticka näsan utanför dörren, men vad göra när man har ett jobb som väntar? Kändes inte allt för roligt idag dock då termometern visade - 16 grader, bilen var så frostig att den inte gick att skrapa, och fingrarna svullnade upp och började värka efter två minuter i kylan. Men till jobbet kom jag, aningen försenad dock. Och faktiskt så har jag ju snart jobbat klart även den här helgen. Och det har gått bra, trots förkylning och halsont, feberfrossa till och från, och snussug.

Ja, för ibland är man ju dum. Ibland säger man saker, som man sen ska hålla. Typ, att man ska sluta snusa. Jag är nu inne på min tredje dag utan snus ( ok, det slank in en snus igår och 2 småttingar idag, men annars är det bara nikotinfritt som hamnar under läppen) Och efter bara tre dagar så håller jag redan på att go bananas. Seriöst. Igår ville Joel mörda mig pga mitt temprament som steg i höjden för var minut som tickade utan en snus under läppen. Så i nuläget känns det väl inte sådär jättemotiverat att sluta snusa. Jag orkar inte dampa runt hela dagarna. Men vi får väl se, jag ger det några mer dagar, ser om dampet lugnar ner sig.

Återkommer med uppdatering, och om inte, så har väl Joel låst in mig i förrådet, då hittar ni mig där!


Kommentarer
Postat av: Sara E

Håll ut!! Tänk på alla pengar du sparar, på hälsan och alla andra fördelar det är med att inte snusa. Jag tycker att det funkar bra för mig, men det är värst framåt kvällen. Då får man ta en chokladbit eller något istället. =) Eller ett tuggummi. Eller göra 10 situps.

2010-01-04 @ 19:12:18
Postat av: ♥ E

Sluta snusa is a bitch. (Okej, jag har börjat igen. Men bara lite. Fyra om dagen cirkus. Bättre än inget, right?) :)

Postat av: Malin

Taack :)

2010-01-07 @ 11:49:49
URL: http://malvaa.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback