min kravlista.

jag insåg idag,
jag vill inte bli gammal.
eller ja, iaf inte bo på ett hem. fy katten rent ut sagt.
Tänk att inte få sitta i lugn och ro att äta, utan ha massa människor runt om sig, som snorar och hostar så man tror att lungorna ska hostas upp. Tänk att inte få sitta på toa och skita ifred, utan att personalen ska stå utanför dörren och vänta på att man är klar. man kanske inte ens får gå på toa, för de kanske har frukost, städ, dusch, middag, fika, rast osv. fan jag måste ju få skita när jag vill. Att inte få ha husdjur. när jag blir gammal ska jag bli en kattant. ha massa katter, och hamnar jag på hem ska banne mig katterna med. Jag skulle vilja duscha varje dag med. hur i helskotta ska de hinna med det? sen vill jag ha målade naglar och smink. och fixa håret varje dag, men vem kommer ha tid med det? jag vill ha rakade ben, armhålor och en trimmad mus ( jag menar är det för mkt begärt även om man är gammal?) även fast det bara är yttepytte lite hår kvar som dessutom är grått, så ska det bort. jag vill även lukta gott varje dag. men då måste man ju anpassa sig efter allergikerna. Jag vill kunna spela hårdrock och techno på mitt rum. och högt ska det vara ( det lär väl krävas ganska högt då man säkert kommer höra dåligt när man blir gammal. Och så måste mina kära vänner bushwarrior och mr rabbit få en plats i min byrolåda. det är ju en självklarhet. en gammaldam måse ju få tillfredställa sig själv. och dessutom ska jag ha lås på dörren, och ingen får komma in förrän jag säger att det är ok. och jag vill aldrig äta gröt till frukost. jag ska ha nyponsoppa och kanske en smörgås. ingen ska få tvinga i mig mat. och till maten vill jag aldrig ha ärtor eller majs, det går fetbort!
sen ska jag ju självklart få ha internet med, så jag kan sitta och surfa med alla mina pensionärsvänner. och så ska jag alltid ha en kall flaska vin i kylen. och ingen ska få säga när jag ska dricka eller inte. och så ska jag bjuda över min pensionärskompisar och ha fetefest. så det så.

detta var min lilla kravlista, inte så svårt att genomföra va?

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback