Stress, "försovning" och semester

Jag känner mig SÅ stressad idag. Vetefan hur jag ska orka hinna med allt som måste göras innan jag åker. måste fixa klart packningen, måste stryka kläder, måste plocka undan i lägenheten. måste jobba, måste sova, måste umgås med joel. måste måste måste. bara massa måsten. jag hatar att stressa. min kropp tål inte det. magen är inte vän med mig idag, som oftast, och jag har fortfarande ont i nacken. Blööö. och så är jag grymt nervös för tågresan. jag gillar inte tåg. men någon gång måste jag ju bli vuxen och klara åka långa tågresor själv. sist jag åkte från stockholm själv var säkert 3½ år sedan, och då lipade jag hela vägen hem ( ok, det var inte för att jag var rädd och hade ångest, nej det var för att jag åkte ifrån P, och han sa att det aldrig mer skulle bli något mellan oss, att jag inte var hans typ och att det nog var bäst så..1 månad senare träffades vi igen. haha. men sen hittade jag tillbaka till min älskade joel. allt har ett lyckligt slut på ngt sätt) så ja, denna gången ska vara utan tårar, men ångesten får nog följa med. åå. blir kallsvettig bara av att tänka på att sitta på tåget så länge, att råka missa avgångar osv. åå.

Men jobbet gick ju bra idag iaf...om man bortser från att alla trodde att jag försovit mig. hmm. på mitt schema hemma står det att jag börjar 8.oo, men på arbetsschemat står det 7.3o. så vid 7.53 så ringer de och undrar ifall jag tänker komma till jobbet idag eller inte. var ju lite panik. och ångest. jisses, tog jag fel på tiden?? uu. men sen kollade jag schemat och då stod det ju 8.oo. så tji fick de. men annars har det gått bra. städ hos kravtanten. inte alltid så kul. särskilt med torkade hundbajsar på mattan. yuck! skulle slutat 16.3o egentligen, men vid 16.11 gav jag upp och åkte hem.

Så nu har jag handlat allt inför resan. 3 bananer, 2 päron, 3 pingvinstänger och en ramlösa skogshallon får bli min färdkost. sen lite kakor med ^^ kaktanten MLY.

12 semesterdagar får jag. Betalda! härligt, tar jag då de v.28-30 så blir det exakt 12 arbetsdagar som ryker bort. härligt. 3 veckors semester har jag nog inte haft på år och dar. nu jäklar ska det planeras inför sommaren! måste bara kolla med chefen först om jag får ta de 3 veckorna, men det borde jag ju få, hon som jag skulle gått för har ju med valt de 3 veckorna.

Borde kanske stryka nu. Så har man det gjort i alla fall. kan vara skönt. och sen packa klart. och sen slänga mig i soffan och försöka vila lite. å. nu blir jag stressad igen :/

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback