Då stänger jag själen, klämmer ihjäl den...

Tadam.. Bara jag. Som vanligt.
Jobbet har gått bra idag. Samåkt med Sofie hela dagen. Åh herre jisses vad vi har skrattat. Sjungit har vi med gjort. Vi började lite smått med barnvisor och sen avancerade vi oss till ja.. sommarvisor. Nynnade på, städade, lagade pannkakor osv. Sen helt plötsligt kläcker Sofie ur sig" Shut up and suck, bitch!" Bara sådär. Pang poff. Höll på att avlida av skratt.
Så dagen har gått i extrem fart, kan den annat när man har trevlig sällskap som hela tiden arbetar på för att förgylla dagen? Tveksamt.

Nu har jag hur som haver kommit hem. Hittade min älskade sovandes i sängen, så kröp ner bredvid och myste lite. Sen läst lite i nya Solo och nu har jag ätit hallonpaj med vaniljsås ( mums!) och stoppat in en snus.

Ska strax bege mig hem till mamma och pappa för att hämta hem en massa saker som jag fortfarande har kvar där. Elgitarren med förstärkare, alla mina teckningar/målningar, och annat smått och gott som jag inte hann få med i flytten. Deras flytt till nya huset börjar ju närma sig. Så roligt det ska bli. Jag längar.

Kvällen ser ut som alla kvällar. Film och sova.

"...och då kommer känslan, den stigande känslan, den enda jag inte rår på.
Då stänger jag själen, klämmer ihjäl den,
hittar en himmelsk drog"

Hittade Hagnesta Hill igår. Älskade Hagnesta Hill.
Lyssnat sönder mina öron på underbar musik och levt tillbaka i minnen.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback