Min HATLISTA

Okej. Så här är det. Det finns två saker jag stör mig på. Rejält.
Det är vad min blogg kommer handla om just nu.

Nr. ett på listan:
Bilister som inte kan hålla farten. Och då menar jag inte de som kör för fort, nej ni får gärna köra fort, det spelar inte mig någon roll, utan det här inriktar sig på de som inte gör det. De som ligger och sniglar sisådär 20 km under den angivna hastigheten. Tack för att ni finns och förpissar min dag helt enkelt.
Jag förstår mig faktiskt inte på hur man ens kan få körkort om man inte kan gasa upp sig till den angivna hastigheten. Är det 90 väg, varsågod kör 90 förihelvete, inte 65. Är det 70 väg så kör 70, inte 55. Är det 50 väg så snälla, kör inte i 25, det är otroligt påfrestande. Det värsta är dock vid de här förbannade fartkamerorna som finns uppsatta lite här och var. SIst jag skulle köra till Växjö hamnade jag bakom en gubbe ( i keps såklart, de kör ALLTID sakta...) och vid varje fartkamera så dalade bilen ner till 65 ( på 90 sträckorna då) sen gasades det upp till 75 för att stanna så till nästa kamera. Och tro mig, det blev värre. För vid 70 sträckan så dalade bilen ner till 50. Hallå? Vågar man inte ens köra den angivna hastigheten så har man inte på vägarna att göra. Punkt slut.

Nr. två på listan:
Idioter som parkerar på vår parkering fast de inte bor i den här lägenhetslängan.
Här finns alldeles för många som parkerar här trots att de har en egen parkering vid deras eget hus. Ser minst 2 varje dag som kommer trippande över vägen från lägenheterna på andra sidan för att snorkigt kliva in i bilen och köra iväg. Hallå? Vet ni hur irriterande det är när man kommer hem från jobbet en regnig kväll och inser att den enda parkeringsfickan som finns kvar är minimal och det enda som skulle få plats att parkera där vore en smartcar eller en moppe. Så då får man istället köra bort till den andra längan och ställa där, och då måste man gå över hela jävla gården ( i blött gräs) för att komma in i värmen. Och varför, varför varför bygga en hel radda med nya parkeringsplatser ( som vi först blev jätteglada för) för att sedan besluta att "ja vi kopplar in motorvärmare och låter alla som vill få hyra en plats", plus att de gör 2, TVÅ!!! handikappsparkeringar med, för säkerhets skull. Hallå? om man nu är handikappad, säg rullstolsbunden, varför bo i en lägenhet där det inte ens finns hiss? det är ju för fan trappor överallt.
Nä, fy skäms.
Fixa mer platser åt oss som verkligen bor i lägenheterna här, se helst till att alla får varsin, som vi slipper betala sisådär 175 kronor i månaden för. Och håll borta de små snyltarna som snor våra platser.

Så, nu kändes det mycket bättre när jag skrivit av mig, nu kommer jag inte tänka mer på detta förrän imorgon bitti när jag sätter mig i bilen, ser någon idiot från ett av de andra husen hämta sin bil från våran parkering och sedan hamna bakom en väglus på väg till jobbet.

Great!

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback