Jag ska fira jul i år!

Jag är jäkligt lycklig ikväll. Eller, det har jag varit sen igår. Faktiskt.
Insåg att min kvällrunda imorgon skulle bestå av tre besök. YNKA tre besök, som högst skulle ta 1 timme, typ. Så jag luskade lite med Sonja och kom fram till att jag nog skulle kunna be chefen om semester, då jag gärna vill vara ledig på julafton. Så jag frågar snällt de andra två som ska jobba kvällen imorgon om det är ok att jag skjuter över de 3 på deras rundor, då de hade aningen mer än mig att göra, och det gick finemang, så jag ringde chefen som tyckte det lät bra och gav mig semester! Wow! Smidigt, MLY!

Så nu får jag fira riktig jul. Det har jag inte gjort sen 2003, sen har jag jobbat jul åren efter det. Värst var förförra året då jag jobbade inne på Solgården, slutade 16.15, missade alltså julmyset med Kalle Anka och allt. Och förra året var jag dessutom SJUK som satan, hade hostattacker var och varannan minut, fick storma ut från vissa vårdtagare bara för att inte hosta upp mitt maginnehåll i köket. Dessutom slocknade jag i mamma och pappas säng efter julmiddagen. Så blev inte så mycket firande.

Så iår ska bli så mycket bättre.
Vi börjar själva här hemma, byter varsin julklapp och gör oss iordning. Katten ska självklart med få sin julklapp då och sen vid 12 ska vi hem till Joels familj på julmiddag med hela släkten. Vid 17 ska jag sen hem till mamma och pappa och vara där resten av kvällen, med undantag för att åka och hämta Joel. Sen får vi se om det blir att sova där eller hemma hos oss.

Har beställt en julklapp till mig själv, 10 mineralögonskuggor från
MAD. Ska bli jäkligt roligt att testa, då färgerna verkar vara helt underbara och av bilder jag sett, på bland annat Sminkans blogg, så kan man ju inte annat än bli nöjd. Så håller på att träna upp mina appliceringskunskaper. Testade ett nytt sätt att göra sotade ögon idag, kanonsnyggt. Lär bli den sminkningen på tisdag då vi ska ut och röja.

Nu ska jag nog krypa i säng, är trött efter dagens arbetspass, och har ont efter gårdagens fellyft. axeln/skuldran tog en del stryk, så jag känner mig halvt misshandlad idag. Hoppas det blir bättre till imorgon.

GOD JUL! / MLY


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser att du redan har beställt från MAD. Svarade iaf på din fråga nu, lite sent kanske haha. Hoppas du blir nöjd med skuggorna!

God fortsättning!

2007-12-28 @ 10:58:51

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback