Share your tears with me and witness it all go wrong.

It´s a Hallelujah Moment här på eaststreet. Min dator har nu snällt återvänt, med en fungerande cdbrännare. Great. Har dock klarat mig bra utan den, men visst har det varit segt att inte kunna blogga av sig sina tankar.

Helgen har dock varit kalas. Fredagen bjöd på spännande halkkörning i Olofström. Hade behövt mina snus för att stilla mina nerver, men det gick ändå. Det är ju jäkligt kul det där med halka, när man är på en säker bana där inget kan hända, men skulle det hända i verkligeheten hade jag nog dött. Av mina taskigt nedärvda nerver.

Efter halkan begav jag mig till IKEA för att shoppa julpynt. Hängde upp kulor i fönstrena och plockade fram ljusstakarna.

Lördagen sov vi länge, jag och älskade. Becca ringde vid halv 1 och vi bokade in en fika en stund senare. Pratade lite skit och åt härligt goda baguetter. Sen köpte jag 2 adventsstjärnor och åkte hem för att pynta. När Joel åkt till jobbet började jag kolla på Ciderhusreglerna och fick en snilleblixt. Att kapa luggen. Så in på toan med saxen i högsta hugg och på några röda var min långa lugg 6 cm kortare och någorlunda rak. Tvättade håret i all hast när dörrklockan ringer ( varför ska folk alltid ringa på dörren när jag duschar???) Fick snällt slänga på mig några handdukar och öppna. F. En flaska vin. Ok.

In i duschen igen och sen fixa håret. Lite smink. Lite fotografering då min inspiration steg till skyarna. Vatten. Vilket härligt fotoobjekt. Sen hem en runda till päronen för att visa frissen. Sen ringa Mattias och bestämma tid för våran filmdejt. Sen in till F en runda. Prata gammal skit och ny skit och lyssna på gammal hederlig festmusik. Suget efter en drink var extremt stort och hade jag inte varit tvungen att köra och hämta upp filmgänget så hade jag garanterat svept några drinkar. Men det gjorde jag ju inte.

Hämtade upp filmgänget vid 20.30. Fick problem med sätena och vi skrattade oss sönder och samman. Sen hämta upp Joel. Hyra film. Köpa godis, pizza och sen hem till oss.

Blanda drinkar och kränga godis, glo på asdåliga filmer ( varför väljer vi alltid de sämsta filmerna?) och sen krypa i säng vid halv 2 för att få några timmars sömn innan klockan ringer och det är dags för jobb.

Söndagen gick fort, trots 11 timmars jobb. Sms med min ängel, att ventilera sig är fanimej bra för själen. Sen hem till älskling med en kebabtalrik och kolla på film. Men jag somnade såklart och missade halva filmen. Kräp i säng vid midnatt och sov otroligt gott hela natten. Vaknade dock upp kallsvettig och kände mig febrig.

Idag blir inte som planerat. Ska jobba extra ikväll. Inte fel med lite plustimmar, men jag ville verkligen vara ledig idag. Men men. Nu ska jag ner och köpa en ny lampa till bilen. Och försöka byta den. Herre jisses. Hjälp.

/ MLY

Share your tears with me and witness it all go wrong

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback