Damn, Kittie, I love you!

Nu har jag spenderat min dyrbara tid med Hubban The Cat, vi har myst och jag har agerat klösbräda åt henne. Vi fungerar oerhört bra ihop, hon får kel och jag får min solbrända hud bortklöst ( kan ju knappast bli bättre).
Nej då, skämt och sido, vi är ett vackert par, jag och Hubban. En riktigt gosig katt som jag gärna har på magen dygnet runt. Älskar hennes små kuttrande läten och henne puffande nos som ber mig kela mer med henne. Damn, Kittie, me love you!

Så dags för lite frågor, var på tok för längesedan jag svarade på sådana.

Smeknamn: MLY
Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt, vänstern är kass
Favoritgodis: Lakrits i alla varianter. Idag har det blivit saltlakrits, men helt mjuk och lättuggat, inte sådant som fastnar i tänderna.
Är det nåt du absolut inte äter: Ärtor och lever/njure eller annan inälvsmat
Kläder just nu: limegrön t shirt och jeans. var dock snyggare med min svartvita tröja över, men det blev på tok för varmt.
Musik just nu: Cecilia Lind, men den tog slut, måste nog sätta på något nytt...Så.. Chans med Kent blev det istället.
Vad sa du senast: "Heeeej gumman, du är söt, det vet du va?" till Hubban, hon sa "Vetjaväl" tillbaka mycket kaxigt.
Favoritkläder: Klänning eller ett par jeans med en snygg överdel till.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?: Jag har faktiskt inte en blekaste aning
Är du bra på matte: ni som känner mig vet.
Fisk eller badkruka: Badkruka, for life!
Saft eller alkohol: Inte tillsammans, men ok, vi säger saft på eftermiddagen, alkohol på kvällen. Ja, typ så.
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: klarblå himmel men med lite fläktande varma vindar
Spelar du nåt instrument: gitarr och piano
Sparare eller slösare: slösar på mitt sparade
Det bästa du vet: en snus, en joel och massa mys.
Bästa leksak: Ni som känner mig vet ju det med :P men ok, en hint. den är kaninliknande ^^
Bästa film: Kan inte välja en.
Tror på liv på andra planeter: Jag får panik av att tänka på att det finns liv på andra planeter, så jag undviker att tänka/tro på det.
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet.
Tror du på mirakel: Nej, mer åt ödet håll.
Teknisk eller oteknisk: Relativt teknisk...nästan...inte...
Är du kittlig: Ja.
Snarkar du: Nej.
Stjärntecken: Våg ( var alltid besviken när jag var liten för att alla andra hade så häftiga bilder i sitt horoskop, jag menar hur tufft är inte ett lejon eller en stenbock.. själv fick man alltid vara en jädrans måttvåg, tjena viktfixering)
Rädd för insekter: Ogillar, inte rädd.
Äckligaste insekten: Kackerlackor
Största svaghet: Feg
Det här är jag bra på: gnälla
Det här är jag dålig på: ögonkontakt med auktoriteter, jag känner mig alltid i underläge i sådana situationer och får anstränga mig något rejält för att hålla ögonkontakt.
Musikstil: SKulle väl kalla den rock-hårdrock-goth-techno-pop. typ.
Lyckotal: har inget.
Favoritfilmgenre: Komedier och action
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja: Osynlighet
Favoritord: sådana som jag kan använda
Chips, morötter eller godis: Godis.
Pizza eller hamburgare: Svårt val, tröttnar iofs så fort jag får något av de båda.
Sport, A-ekonomi eller barnprogram: Barnprogram.
Favoritchipssort: lättsaltade
Synliga ärr: Ett par stycken
Stökigt eller välstädat: Välstädat ( men enbart för att det är joel som fixar allt här..) hos andra: välstädat, hatar stökiga lägenheter o liknande.
Gungar du på stolen: Nja, jag väger mer på den fram och tillbaka.
Hur många kusiner har du: Fyra
I julklapp önskar jag mig: Öh. orka tänka på julen nu?
Senap, ketchup eller inget på korven: Både ock, men jag gillar inte ketchup sådär himla mycket
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Tveksamt
Vilken hand håller du gaffeln i: Vänster. Mitt bordsskick är det korrekta.
Anser du att man får skylla sej själv om man slickar på en lyktstolpe mitt i vintern: Absolut, gör man det är man korkad.
Är alla lika värda:Jag vill ju gärna säga ja för att inte låta dömande, men då vill jag nog bortse från pedofiler, våldtäcktsmän, mördare och andra onda människor
Pasta, ris eller potatis: Potatis
Ljust eller mörkt bröd till frukost: Knäckebröd
Vilken läsk är godast: Coca Cola
Vad gör du helst?: Sover
Hur många syskon har du: Ett
Bäddar du din säng: Nej, det gör joel. Han agerar både sambo/sängbäddare, perfekt är ett annat ord man kakn beskriva honom med ^^

Nu har jag tjänat storkovan med på att sälja en liter rebenshoppen till Filip. 20 kronor rikare och jag är nöjd och glad.
Ska kanske laga till mig lite mat nu, fast hungrig är jag inte. kanske går ner till byn och köper micromat? men det regnar så jag stannar nog inne.

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback