Home again, snart är Hubban här :)

Nu är man hemma från Hällevik.
Har haft jättemysigt.
Åkte ner så vi var framme vid middagstid, tog en pommes med kebabsås och sen låg vi i solen och glassade, har fått en del färg, liknelsen med en tomat är rätt stor ^^
Sen grillade vi kotletter och korkade upp vinet. Åt gott, drack gott, satt och pratade och ja, det vanliga husvagnslivet.
Blev dock lite för full, vaknade jättetidigt imorse och mådde piss, upp och äta något, dricka och försöka somna om, gick la sådär..
Vid 10 imorse åkte vi in till Karlshamn och gick på festivalen. Lyssnade på mycket livemusik, jättehärlig stämning och jag och älskling gick tätt omslingrade hela dagen. Så mysigt att ha honom så nära, att han håller om mig och visar för hela världen att jag är hans, typ. gullegull, så jävla kär är jag nu!

Nu har vi precis varit och handlat allt till Hubban, kattlåda, kattleksaker, kattmat, torrfoder, kattgodis, vitaminer, kattsand. Ja jävlar, vi köpte allt, utom mjölk, får la göra det imorgon.
Så nu kommer hon snart, familjen skulle bara äta först, sen skulle de köra bort henne. Är så glad över hela beslutet, men är så ledsen över att syster inte tar det lika bra. Visst, hubban är den goaste och sötaste katten på jorden, men jag har ju med följt hennes uppväxt, hon har med varit min favorit, ända skillnaden är att jag flyttade hemifrån och knappt fick träffa henne, medan hon bor hemma, men nästan aldrig är hemma och påstår att det är hennes katt. Vill ju inte bli ovän med henne, och det kommer vi väl inte heller bli, men vill ju inte se henne ledsen. Jag gör ju det här för Hubbans skull, så hon äntligen ska få en chans till ett eget liv där hon slipper vara i underläge, slipper ha 2 till katter i närheten som hon inte ens vill umgås med, så hon kan börja äta, så hon får en chans att må bättre och sluta stressa=inte tappa så mycket hår.
Usch. mitt samvete är verkligen på botten nu, hade varit så mycket lättare om syster bara accepterat att Hubban inte mår bra där hon bor nu, att hon inte kan hålla kvar en katt bara för att hon tycker hon är söt, utan att kattens egen hälsa är viktigare. Usch, nu bölar jag nog snart.

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback